Nowa generacja ładowarek teleskopowych JCB Loadall
JCB zaprezentowało nową, III generację ładowarek teleskopowych Loadall. Są to maszyny z m.in. nowymi układami poziomowania podwozia i opcjonalnym, pneumatycznym układem hamulcowym dla przyczep.
Producent wykonał kilku zmian. M.in. zwiększył udźwig w maszynach tego typoszeregu o ok. 200 kg. W gamie ładowarek Loadall III generacji, znajdują się maszyny o wysięgnikach: 6-metrowym - model 538-60; 7-metrowym - modele 532-70 i 542-70; 9,5-metrowym – w modelu 536-95 i ciężkiej ładowarce do przeładunków: modelu 560-80. - Nowe ładowarki Loadall Serii III są zwieńczeniem znaczących ulepszeń produktów w ciągu ostatnich sześciu lat, które wzmocniły wiodącą technologię JCB, zwiększyły wydajność i ograniczyły zużycie paliwa ładowarek teleskopowych. Nowa kabina Command Plus oferuje wiodącą w klasie przestrzeń, poziom hałasu, klimatyzację i widoczność we wszystkich kierunkach, a zwiększony udźwig i inne nowe funkcje, zwiększają produktywność i możliwości maszyn - powiedział John Smith, dyrektor zarządzający JCB Agriculture.
Loadall Seria III
Od momentu dodania nowej ładowarki Loadall 532-60 o udźwigu 3,2 t i wysokości załadunku 6,0 metrów, seria Loadall III obejmuje sześć modeli ładowarek z silnikami JCB EcoMAX o różnych mocach. Silniki 4,4 l, o mocach 109 KM i 125 KM oraz silniki EcoMAX o pojemności skokowej 4,8 l, o mocy 145 KM. Wszystkie wymienione motory mają normy czystości spalin Euro 4/IV Tier 4 Final, realizowane poprzez SCR i katalizator utleniający DOC.
JCB Loadall 560-80 Agri Pro
Producent zastosował różne rodzaje skrzyń biegów. Najprostsza wersja obejmuje manualną przekładnię typu Powershift, pozwalającej rozpędzić maszynę do prędkości 33 km/h oraz nową, zaawansowaną przekładnię TorqueLock4, z prędkością maksymalną 40 km/h i z blokadą przekładni hydrokinetycznej, z bezpośrednim napędem na najwyższym biegu. Ponadto JCB montuje w maszynach nowej serii sześciobiegową skrzynię biegów JCB Autoshift, pozwalającą na zmianę biegów automatyczną bądź manualną oraz bezpośrednim napędem TorqueLock na dwóch najwyższych biegach w celu większej siły uciągu podczas holowania. Najlepszym jednak rozwiązaniem, jeśli chodzi przeniesienie napędu w ładowarkach LCB jest przekładnia DualTech VT, łącząca elementy napędu hydrostatycznego i przekładni Powershift.
Kontrola przechyłu
Nowy system poziomowania Sway Control wykorzystuje siłownik hydrauliczny dwustronnego działania przymocowany do podwozia i przedniej osi, który umożliwia operatorowi ustawienie maszyny w pozycji pionowej przed podniesieniem wysięgnika na pochyłości lub nierównej powierzchni. System ten jest dostępny w wersjach Loadall 542-70 AGRI Plus i AGRI Super (od 4,2 tony do 7,0 metrów) i 536-95 (maksymalny udźwig 3,6 tony i udźwig 1,6 tony do wysokości 9,5 m) i jest obsługiwany elektrohydraulicznie z kabiny.
JCB DualTech – rewolucyjna przekładnia w ładowarkach teleskopowych AgriPro Loadall
Pneumatyczne hamulce przyczep
Wszystkie ładowarki teleskopowe JCB Loadall serii III są wyposażone w hydrauliczne, dwuprzewodowe hamulce przyczepy z siedmiostykowymi układami elektrycznymi i gniazdem elektronicznego układu hamulcowego (EBS). W opcji, są dostępne również dwuprzewodowe hamulce pneumatyczne przyczepy z siedmiopinowym układem elektrycznym i gniazdem układu przeciwblokującego koła (ABS), a także kombinację pneumatycznego, dwuprzewodowego systemu hamowania i jednoprzewodowego, hydraulicznego układu hamulcowego.
Kabina Command Plus
Wszystkie ładowarki teleskopowe JCB Loadall serii III wyposażone są w nową kabinę Command Plus, która zapewnia operatorom wysoki stopień wygłuszenia i widoczność we wszystkich kierunkach, a także więcej schowków, lepszą wentylację oraz nowe elementy sterujące i przyrządy. - Kiedy operatorzy wchodzą do ładowarki teleskopowej Loadall Series III, znajdą taką samą regulowaną kolumnę kierownicy Dynamic Tilt Away, taki sam układ wentylacji i elementy sterujące oraz takie same przełączniki zgrupowane funkcyjnie, jak w traktorach i ładowarkach kołowych JCB Fastrac. Ta znajomość ułatwia operatorom obsługę wielu elementów sterowania wymaganych w nowoczesnych maszynach i korzystanie z maszyny w najbardziej produktywny sposób – mówił John Smith.
Zaprojektowana z myślą o operatorach pracujących w rolnictwie kabina Command Plus jest wynikiem szczegółowych badań inżynieryjnych i ergonomicznych oraz programu międzynarodowych konsultacji z użytkownikami końcowymi, aby sprostać wymaganiom stawianym przez operatorów, a dotyczącym widoczności, komfortu, sterowania itp. W nowych kabinach jest o 50% ciszej - obecnie hałas wynosi 69 dBA. Wnętrze jest większe o 12% i ma o 60% więcej miejsca do przechowywania np. dokumentów, narzędzi, jedzenia i napojów. Producent zwiększył także widoczność do przodu na wysięgnik, poprzez wyeliminowanie poprzeczki przedniej dachu kabiny. Została zwiększona powierzchnia szyby o 14%, co ułatwia obserwację ładunku i wykonywanie operacji wysięgnikiem. Widoczność przez przednią szybę poprawia wycieraczka na pantografie, a na górnej szybie pracują dwie wycieraczki, zgarniające łącznie 92% powierzchni nowej szyby. Maszyna jest wyposażona w uchwyt telefonu komórkowego, a także komunikację telefonu poprzez Bluetooth, zintegrowany mikrofon i głośniki, co umożliwia prowadzenie rozmów w trybie głośnomówiącym.