Merlo Turbofarmer Medium Duty
Merlo przedstawiło nową gamę modeli ładowarek teleskopowych średniej klasy: TF35.7 i TF33.9. Są to modele wykonane w koncepcji modułowej.
Nowe maszyny będą produkowane z najszerszą kabiną dostępną do maszyn w kategorii Medium Duty o szerokości 1,10 m. Kabina osadzona będzie na nowym zawieszeniu o symbolu CS, o znacznie wyższym – jak zapewnia producent – komforcie pracy. Zadbano również o wykończenie kabiny oraz komfort termiczny operatora. Kabina jest wyposażona system klimatyzacyjny, którego działanie jest szybkie oraz zapewnia równomierne rozprowadzenie ciepłego powietrza. Ponadto – w kabinie panuje nieco wyższe ciśnienie, co zapobiega wpadaniu do środka zanieczyszczeń.
Merlo Modular. Ładowarka teleskopowa z WOM
Modułowa konstrukcja pozwala na zminimalizowanie rozmiarów, dlatego ta rodzina ładowarek Merlo dzięki takiej budowie, tworzy grupę o najbardziej kompaktowych wymiarach w tej kategorii, z maksymalną wysokością 2,25 m. Efektem wprowadzenia nowej konstrukcji jest także mała masa nowych ładowarek, co sprawia że są one najlżejsze na rynku – ich ciężar wynosi 6600 kg.
Dostępne są dwa silniki: o mocy 75 KM i 120 KM, oba typu Stage IIIB bez użycia DPF lub SCR (AdBlue). Nowe silniki są wyposażane w wentylatory z systemem odwrotnego ciągu (tzw. Fan Drive). Operator może przełączyć wentylator na tryb dmuchania, co pozwala na szybkie oczyszczenie (wydmuchanie) zanieczyszczeń zgromadzonych przy kratkach wlotowych maski silnika czy chłodnicy.
Do produkcji seryjnej wchodzi również nowy system napędowy - Eco Power Drive (EPD), który dzięki elektronicznemu sterowaniu pracą silnika, ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 18%. System napędowy stanowi dwubiegowa przekładnia hydrostatyczna, rozpędzająca ładowarki do 40 km/h. W systemach EPD Plus dostępny jest tryb “Speed control”, umożliwiający programowanie prędkości roboczej i utrzymujący zadany parametr. Ta funkcja jest bardzo przydatna podczas prac z osprzętem wymagającym stałej prędkości jazdy i dużego wydatku hydrauliki. Dostępna jest także funkcja ECO obniżająca obroty silnika, kiedy nie jest wymagany wysoki moment obrotowy. Obecny jest także system EPD Top, połączony z elektronicznym joystickiem, który zapewnia automatyczną kontrolę obrotów silnika diesla, w zależności od położenia dżojstika. Zwiększa to prędkość wysuwu wysięgnika, bez zwiększania zużycia paliwa.
Wszystkie modele z gamy Turbofarmer Medium Duty zostaną wyposażone w mosty Merlo z przekładniami planetarnymi. W nowych maszynach montowane będą także złącza do układów hydraulicznych oraz hamulców przyczep.