Zetor zaprezentował nowy ciągnik pod nazwą Major HS 80. Porównując go do dotychczas znanego modelu Majora 80, ma on inną skrzynię biegów (24/12 z jednym półbiegiem) i rewersor hydrauliczny, a nie mechaniczny. Ponadto wnętrze kabiny zyskało nowy wygląd i jest to propozycja z wyższej półki.
Ciągniki Zetor Major zostały wprowadzona na rynek w 2013 roku i szybko zyskały pokaźne grono użytkowników. - Do tej pory w ofercie serii modeli Major znajdował się jeden typ z czterocylindrowym silnikiem o mocy 61 lub 76 KM. Mechaniczna skrzynia biegów z 12 biegami do przodu i do tyłu pozwalała uzyskać z maksymalną prędkością 30 km/h. Mechaniczna hydraulika z ręcznym sterowaniem sprawiały, że Major był prostym, ale wytrzymałym pomocnikiem podczas pracy. Jest on nadal w ofercie pod nową nazwą Major CL - mówi Robert Todl, dyrektor sprzedaży i marketingu Zetor Tractors.
Ten czeski ciągnik z silnikiem Deutz pretenduje do bycia następcą popularnej przed laty sześćdziesiątki, czyli podstawowego ciągnika w małym gospodarstwie lub pomocniczego w średnim i większym. Nic dziwnego, bo jego nazwa też pochodzi z tamtej...
Zetor Major HS 80 ma czterocylindrowy silnik marki Deutz o mocy homologowanej 76 KM, który spełnia normę emisji spalin Euro IIIB. Montowana jest w nim skrzynia biegów o 24/12. Cztery przełożenia podstawowe zostały uzupełnione trzema grupami oraz dwustopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego (PowerShift), czyli w praktyce jednym półbiegiem. Major HS 80 został dodatkowo wyposażony w hydrauliczny rewersor (PowerShuttle), który umożliwia zmianę kierunku jazdy pod obciążeniem. Maksymalna prędkość nowego modelu wynosi 40 km/h, a minimalna 0,5 km/h. W zakresie roboczym od 4 do 12 km/h Major HS 80 oferuje sześć biegów.
Udźwig tylnego TUZ Zetora Majora HS 80 3300 kG. W Majorze CL jest to 2300 kG. Opcjonalny przedni TUZ dźwiga w obydwu modelach 1100 kG. Do ich obsługi służą dźwignie, tak jak do załączania przepływu oleju w złączach hydraulicznych, których w Majorze HS 80 mogą być 3 pary plus wolny spływ. WOM załączany jest elektrohydraulicznie. Można wybrać jego obroty wynoszące 540 lub 1000 na minutę.
Kabina Majora HS 80 zyskała nową kolumnę kierownicy, która jest regulowana w dwóch kierunkach. Nowa jest również deska rozdzielcza oraz regulowane pneumatycznie siedzisko kierowcy z poziomą regulacją. Jak zapewnia producent, elementy sterowania zostały tak rozmieszczone w kabinie, aby były łatwo dostępne i dostosowane do operatora. Major HS 80 jest również wyposażony w siedzenie dla pasażera i ma osiem świateł roboczych. Montuje się na nim przednie obrotowe błotniki, co znacznie zmniejszyło promień skrętu do poziomu 3,9 m. Zbiornik paliwa o pojemności 120 l, czyli o 40 l więcej niż w modelu Major CL.
- Nowy Major HS to wszechstronny pomocnik, który sprawdzi się zarówno w małych, jak i w średnich gospodarstwach w uprawie roślin i zwierząt, jak również w usługach komunalnych. W ramach rozwoju spełniliśmy życzenia i uwagi naszych klientów. Urządzenie spełnia warunki stawiane przez bardziej wymagających klientów, którzy szukają bardziej komfortowych rozwiązań i większej zmienności urządzenia - zapewnia Robert Todt.
Produkcja nowych Zetorów Major HS 80 rozpocznie się na początku 2017 r. W tym czasie znajdą się w ofercie dilerów marki Zetor w naszym kraju.