Steyr Terrus w jubileuszowej szacie
W celu uczczenia 70-lecia istnienia firmy Steyr zaprezentowano unikatową wersję największego ciągnika tej marki. Model Terrus 6300 CVT ma karoserię pomalowaną specjalnym lakierem oraz elegancki pulpit pokryty dużą ilością skóry z wytłoczonym imieniem i nazwiskiem przyszłego właściciela.
Siedemdziesiąt lat temu w austriackiej miejscowości St. Valentin rozpoczęła się historia sukcesu marki Steyr. Jak podaje producent, od samego początku przyświecały jej wartości takie jak: innowacja, najwyższa jakość i niezawodność. Z okazji jubileuszu Steyr prezentuje swój okręt flagowy Terrus 6300 CVT w świątecznej, uszytej na miarę osłonie.
Jubileuszowy model został zaprezentowany na wystawie Agritechnica 2017. Specjalna edycja przewiduje lakier w odcieniu perłowej bieli, jak również typowej dla marki Steyr czerwieni w połączeniu z matowym wykończeniem. Unikatowa stylizacja dotyczy także obręczy kół.
Case IH Puma X
We wnętrzu na przyszłego właściciela czeka dużo skórzanych wykończeń oraz jego imię wytłoczone na kolumnie kierownicy, w przypadku której również zachowano jubileuszowy design. Pokrycie tylne i podłokietniki obite są szarą skórą najwyższej jakości. Na środku kierownicy widnieje logo upamiętniające jubileusz 70-lecia. Spojrzenie przyciąga również czarna mata podłogowa z naklejonym emblematem jubileuszowym i obramowana czerwonym nubukiem.
Dzięki swemu szerokiemu zakresowi stosunku masy do mocy ciągniki Terrus CVT bardzo dobrze sprawdzają się zarówno przy pracach transportowych, jak i polowych. Również pod względem oszczędności modele tej serii należą mogą poszczycić się dobrymi rezultatami w swojej klasie. Zgodnie z raportem DLG-PowerMix zużycie ciągnika Steyr 6300 Terrus CVT wynosi zaledwie 249 g/kWh.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, układ oczyszczania spalin Hi-eSCR optymalizuje zużycie paliwa, a równocześnie poprawia moc i reakcję silnika. System ten, bez wprowadzania spalin do ponownego obiegu, nie obciąża ani silnika, ani układu chłodzenia. System nie wymaga filtra cząstek stałych, co przekłada się na dalsze obniżenie kosztów konserwacji.
Na życzenie dostępny jest hamulec silnikowy z dławionym wydechem. Zapewnia on 40-procentowy wzrost mocy hamowania poprzez zatrzymanie dopływu paliwa, zamknięcie klapki wydechowej oraz ustawienie wentylatora silnika i turbosprężarki doładowującej na maksymalny opór. W ten sposób zapotrzebowanie energii do zatrzymania ciągnika, jak również maszyny lub przyczepy, zostaje zmniejszone.
System chłodzenia zapewnia optymalną temperaturę roboczą silnika. Opcjonalny wentylator umożliwia zmianę kierunku strumienia powietrza. W ten sposób chłodnica i jej kratka są automatycznie czyszczone, co zapewnia wysoką wydajność odbierania ciepła. W przypadku wentylatora dwukierunkowego z bezstopniowo regulowanymi łopatkami, ich położenie dostosowane zostaje do zapotrzebowania na chłodzenie.