Na początku czerwca w Austrii odbyła się prezentacja nowych modeli ciągników marki Steyr serii Multi. Ich silniki spełniają normę emisji spalin Euro IV. Rodzinę Multi tworzą traktory specjalistyczne o mocach od 99 do 117 KM, które przystosowane są do pracy w gospodarstwach hodowlanych.
Polska premiera nowych traktorów Steyr odbędzie się we wrześniu na targach Agro Show. Do tej pory, a właściwie do wyczerpania zapasów, będą oferowane ich wersje z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro IIIB.
W połowie kwietnia cykl pokazów polowych w ramach tegorocznego Demo Tour Case IH i Steyr zagościł u dilera tych marek – w firmie Zip Agro. Na miejsce pokazu wybrano miejscowość Szostka k. Radziejowa. - Jesteśmy po raz pierwszy z...
Na 4-cylindrach
Nowa seria ciągników Steyr Multi obejmuje 3 modele: 4100, 4110 i 4120. Mają one odpowiednio: 99, 107 i 117 KM mocy znamionowych i 407, 446 i 471 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik czterocylindrowy produkowany jest przez FPT Industrial i ma pojemność 3,4 l. W spełnieniu normy emisji spalin Euro IV pomaga m.in. system HI-eSCR i układ recyrkulacji spalin EGR. Działanie tego ostatniego zostało jednak ograniczone i do komór spalania zawracanych jest maksymalnie do 20% spalin. W układzie oczyszczania spalin znajduje się jeszcze katalizator utleniający DOC.
- Ciągniki Steyr Multi to nasza szczególna seria dla najbardziej wymagających klientów w zakresie mocy 100-120 KM. Otrzymują oni traktor z super wyposażeniem i z najnowszymi nowinkami technicznymi dostępnymi na rynku. Czasami nawet w ciągnikach o wyższych mocach, nie ma tak bogatych specyfikacji – podkreśla Tomasz Koperski menadżer produktu w polskim oddziale CNH Industrial.
Przekładnia automatyczna 32x32
Nowy Multi może mieć zamontowaną tylko jedną przekładnię 32x32. Oferuje ona cztery zakresy główne i po cztery półbiegi na każdym z nich. Na tym jednak nie kończą się jej możliwości, bo zakresy główne przełączane są bez użycia pedału sprzęgła. W kabinie ciągnika nie znajdziemy więc dźwigni zmiany biegów, bo wszystkie przełączane są bez użycia pedału sprzęgła nożnego.
Rewersor elektrohydrauliczny ma możliwość ustawienia trzech stopni jego agresywności. Oczywiście najdelikatniejszą zmianę kierunku jazdy warto wybrać w czasie pracy z ładowaczem czołowym, a najszybszą na polu podczas pracy z narzędziem zawieszanym na TUZ.
Na uwagę zasługuje m.in. nowy układ Ecotronik. Odpowiada on za zgranie ze sobą pracy silnika i wspomnianej przekładni – jak zaznacza producent jest to współdziałanie perfekcyjne.