Oszczędny Deutz-Fahr serii 6
Nowe modele Deutz-Fahr Serii 6: 6180 i 6160.4 poddano analizie ilości zużywanego paliwa w ramach testu Profi-PowerMix, prowadzanego przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG, Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft).
Wyniki testu potwierdziły niskie zużycie oleju napędowego. Model 6180 ma silnik Deutz TCD 6.1 L06 4V, a w ciągniku 6160.4 zamontowano TCD 4.1 L04 4V. Spełniają one wymogi normy czystości spalin Euro IIIB dzięki wykorzystaniu systemu SCR z wtryskiem płynu AdBlue do układu wydechowego.
Ciągniki sprawdzono pod względem osiągów w ośrodku badawczym DLG w Gross-Umstadt, w Niemczech. Test DLG PowerMix jest wykonany w taki sposób, aby wyniki odzwierciedlały ilość paliwa zużywanego przez ciągnik w warunkach rzeczywistych. Próby prowadzono na torze testowym, umożliwiającym symulowanie typowych dla ciągników rolniczych warunków eksploatacji. Pomiary prowadzone są w trakcie prac polowych z wykorzystaniem WOM oraz układu hydraulicznego.
W teście PowerMix modelu Deutz-Fahr 6180 okazało się, że jest to najbardziej ekonomiczny ciągnik w segmencie mocy 170 – 190 KM. Wynik 266 g/kWh jest średnio o 10% niższy od wartości średniej, uzyskanej przez wszystkie pozostałe ciągniki testowane do marca 2014 r.
Natomiast Deutz-Fahr 6160.4 TTV wykazał w teście DLG PowerMix zużycie średnie oleju napędowego na poziomie 276 g/kWh. Ten wynik sprawia, że model 6160.4 TTV jest w klasie ciągników 150 – 170 KM ciągnikiem z najniższym zużyciem paliwa w porównaniu do średniej zużycia ON dla wszystkich ciągników testowanych przez DLG do czerwca 2014 roku.
– Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, modele Serii 6 zawdzięczają wykorzystaniu technologii Deutz-Fahr PowerEfficiency, która optymalizuje parametry silnika, przekładni, układu hydraulicznego i elektronicznego sterowania – mówi Massimo Ribaldone, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Same Deutz-Fahr.