New Holland T5 spełnia Euro IV
Podczas zakończonych kilka dni temu targów FIMA 2016 w hiszpańskiej Saragossie miała miejsce europejska premiera zmodernizowanej serii ciągników T5 marki New Holland. Nowa rodzina, podobnie jak poprzednia składa się z trzech modeli.
Najbardziej dostrzegalną różnicą w nowych ciągnikach T5 jest maska. Pokrywa silnika nawiązuje stylistycznie do większych koni pociągowych ze stajni New Holland. Poza trzema dobrze znanymi przednimi wlotami powietrza - jednym centralnym i dwoma bocznymi - producent z logo niebieskiego liścia zastosował po obu stronach maski tzw. skrzela. Nową pokrywę silnika wyróżnia też wydłużona rozbudowana linia świateł.
New Holland TD5.105 własnością Radosława Zaremby
Miejsce pracy operatora nie uległo większym zmianom. Kabina VisionView w miejscu halogenowych dachowych lamp roboczych stosowanych w poprzedniej serii posiada teraz oświetlenie ledowe. Ponadto warto zauważyć mniej ograniczające widoczność poprzeczne listwy przedniej szyby.
Do innowacji w zmodernizowanych ciągnikach T5 z pewnością należy zaliczyć opcjonalną amortyzację hydropneumatyczną przedniej osi - Terraglide. Ustępujące modele tej serii dysponowały wyłącznie nieresorowanym mostem.
Zmianie uległo serce przedstawicieli T5. Silniki F5C marki FPT zgodne z normą emisji spalin Euro IIIB zastąpione zostały dieslami F5G dostosowanymi do standardu Euro IV. Nowe jednostki napędowe oczyszczają gazy wydechowe dzięki systemom: SCR, DOC i eEGR. Jak zaznacza producent, udział tego ostatniego elementu jest niewielki. Najmniejszy model nowej serii - T5.100 rozwija nominalnie i maksymalnie 99 KM. Tym samym New Holland po raz pierwszy zastosował wtrysk płynu AdBlue do ciągnika poniżej 100 KM. Pozostałe modele - T5.110 i T5.120 mają moce wynoszące odpowiednio - 107 i 117 KM.