John Deere - nowe ciągniki w serii 6R
Do oferty John Deere jeszcze w tym roku wejdą dwa modele ciągników serii 6R. Są to ciągniki z silnikami sześciocylindrowymi. Modele 6230R i 6250R mają silniki o mocach odpowiednio 230 i 250 KM (wg normy 97/68/WE). Ciągniki powstały z myślą o usługodawcach, jako głównej docelowej grupie.
Obydwa modele ciągników mają możliwość wykorzystania dodatkowej mocy silnika wynoszącej 50 KM za pomocą inteligentnego zarządzania mocą (IPM), Prowadzi to do uzyskania mocy odpowiednio 300 KM dla ciągnika 6250R i 280 KM - dla 6230R. Oba nowe ciągniki wyposażone są w silnik PowerTech PSS o pojemności 6,8 litrów, z dwiema turbosprężarkami, spełniają normę czystości spalin Euro IV. Traktory mają transmisję w postaci udoskonalonej przekładni AutoPowr. Po osiągnięciu maksymalnej prędkości jazdy obroty silnika automatycznie spadają, a maksymalna prędkość jazdy 40 km/h, utrzymywana jest przy obrotach silnika 1300/min, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.
John Deere - nowe modele ciągników serii 5E
Duży komfort i udźwig
Poza nowym dżojstikiem CommandPRO ciągniki mają układy hydrauliczne z kompensacją ciśnienia i przepływu, maksymalny wydatek hydrauliki wynosi 160 l/min. przy 1500 obrotach silnika. Układ hydrauliki zewnętrznej ma sześć par zaworów SCV. Tylny podnośnik posiada udźwig 10,4 tony, a przedni 5 ton. Ciągniki 6230R i6250R to ciągniki o dużym komforcie pracy. Zapewnia go kabina z tzw. inteligentnym układem hydropneumatycznego zawieszenia kabiny (HSC Plus), który poza większym komfortem jazdy daje lepszą izolację akustyczną i tłumi drgania.
Lepsza trakcja
Inżynierowie zadbali także o trakcję ciągnika. Osiągnięto lepszą przyczepność oraz o 10% wyższe przenoszenie mocy na podłoże poprzez nowy, samopoziomujący układ zawieszenia przedniej osi TLS Plus. Automatycznie reguluje on czułość i szybkość reakcji zawieszenia oraz synchronizację z układem wykrywania obciążenia podnośnika. Dzięki temu kompensuje on efekt skoku mocy w warunkach wymagających dużego uciągu. Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego (VRS) kręcenie kierownicą wymaga mniej obrotów kołem kierownicy i użycia mniejszej siły.
Ciągniki mają nowy pakiet łączności obejmujący aplikacje MyJobsConnect i MyJobsManager, które pozwalają przesyłać zadania w czasie rzeczywistym do urządzeń przenośnych operatorów, którzy wykonują je na bieżąco. Nowe ciągniki serii 6R mają okres wymiany filtra oleju silnikowego, filtra paliwa i oleju silnikowego co 750 godzin, co przyczynia się do ograniczenia kosztów części i serwisu.