Gąsienice, koła, bezstopniówka i ponad 400 KM - tylko w ciągnikach Case IH
Dotychczas połączenie ciągnika tradycyjnego o mocy powyżej 400 KM, gąsienicowego układu jezdnego i przekładni bezstopniowej wydawało się technologicznie prawie niemożliwe. Prawie. Case IH dokonał tego w nowym, największym modelu Magnum 380 CVX.
Na pierwszy rzut oka pod maską jest taki sam motor, jaki montowano w poprzedniej generacji Case IH Magnum. Jednak Cursor 9 o pojemności 8,7 l jest w największym modelu nowego Magnum mocniejszy, gdyż maksimum mocy ma na poziomie 435 KM.
Przy tej mocy i rozstawie osi rzędu 3,15 m średnica zawracania wynosi poniżej 10 m (promień zawracania 4,8 m). Taką zwrotność potężny Case IH Magnum osiągnął między innymi dzięki utrzymaniu jednej z największych zalet ciężkiego ciągnika polowego, czyli umieszczeniu silnika częściowo nad przednią osią. Cały pakiet chłodnic jest nie tylko przed nią, ale też przed obrysem skrętu kół. Dzięki temu koła amortyzowanej przedniej osi mogą osiągać duży kąt skrętu, gdyż skręcają się w przestrzeni, gdzie jest tylko relatywnie wąski silnik.
Nowy Case IH Magnum 380 CVX może mieć rozkład masy wynoszący nawet 60/40. Co oznacza, że 60% masy przypada na przód ciągnika. Stało się to możliwe dzięki przedniemu TUZ-owi o udźwigu maksymalnym 5 t. Na tylnej osi mogą pojawić się opony do rozmiaru 900/65 R42 lub w fabrycznej wersji Rowtrac układ gąsienicowy. Ten drugi możemy wybierać spośród czterech szerokości calowych gąsienic: 16”, 18”, 24” lub 30”, albo też czterech rozstawów gąsienic: 76”, 80”, 88” lub 120”.
Możliwości konfiguracji układu jezdnego są więc co najmniej duże, a możliwość fabrycznego wyposażenia ciągnika o mocy ponad 400 KM z przekładnią bezstopniową i układem gąsienicowym na tylnej osi jest swego rodzaju rewolucją w dużych ciągnikach o tradycyjnej budowie. Jeśli do tego dodamy nowy pakiet oświetlenia roboczego, w którym część lamp jest ledowych, to można zrozumieć, dlaczego ciągnik Case IH Magnum 380 CVX nosi miano "Tractor of the Year 2015", czyli "Ciągnika Roku 2015".