Case IH Optum 250 CVX
Seria stosunkowo lekkich w podstawie i kompaktowych ciągników dużej mocy poszerza się o dodatkowego przedstawiciela. Do istniejących w ofercie od ponad dwóch lat modeli: Optum 270 CVX i Optum 300 CVX dołącza mniejszy Optum 250 CVX.
Pod maską nowego ciągnika kryje się znana z większych traktorów sześciocylindrowa włoska jednostka FPT o pojemności 6,7 l. Silnik ten rozwija nominalnie 250 i maksymalnie 275 KM. System zarządzania prędkością biegu jałowego pozwala zmniejszyć prędkość obrotową diesla z 850 do 650 obr./min w przypadku zatrzymania pojazdu na co najmniej dwie minuty. Rozwiązanie to przyczynia się wprost do oszczędności paliwa, którego zbiornik mieści 410 l.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się m.in. układ hamulcowy ABS oraz hamowania silnikiem. Ten ostatni, w połączeniu z wentylatorem o zmiennej geometrii łopatek, tworzy unikatowe w branży ciągników rozwiązanie dostosowane do wymogu wysokiej wydajności hamowania. Zapewnia ono nawet ponad 200 KM siły, która pomaga zmniejszyć prędkość silnika i zatrzymać pojazd w jak najszybszy i najbardziej efektywny sposób.
Tractor of the Year 2017 dla Case IH Optum 300 CVX
W tylnej części Optum 205 CVX został wyposażony w układ zawieszenia narzędzi o maksymalnym udźwigu nieznacznie przekraczającym 11 t oraz 10,3 t w całym zakresie podnoszenia. Wymagane natężenie przepływu oleju hydraulicznego zapewniane jest przez pompę z funkcją kompensacji ciśnienia o wydatku szczytowym 164 l/min. Maksymalna średnica opon tylnych wynosi 2,05 m.
Nowy model został wprowadzony na rynek jako odpowiedź na rosnącą potrzebę połączenia: mocy wyjściowej z zakresu 250-300 KM, wysokiej masy użytkowej oraz kompaktowych wymiarów. Charakteryzuje się on takim samym rozstawem osi, jak pozostałe modele z rodziny Optum, wynoszącym niepełna 3 m.
Ciągniki tej serii skonstruowane zostały w taki sposób, aby można było wykorzystywać je bez balastu, w przypadku prac wymagających dużej mocy oraz niskiej masy, takich jak np. transport czy prace zielonkowe, a zarazem z odpowiednim obciążeniem użytecznym, w przypadku zadań wymagających większej siły pociągowej, takich jak np. zasadnicza uprawa gleby.