Wielton i Fruehauf - strategiczne partnerstwo
Cała transakcja jest finansowana w 20 proc. ze środków własnych spółki, a w pozostałej części z kredytu bankowego udzielonego przez konsorcjum: Banku BGŻ BNP Paribas i Banku Gospodarstwa Krajowego.
Umowa o współpracy obu firm, ma na celu zachowanie i wykorzystanie marki Fruehauf, rozwój oferty produktów tej spółki, a także inwestycje w zakład produkcyjny w Auxerre w celu rozbudowy i unowocześnienia produkcji na potrzeby ekspansji w Europie. Dotychczasowy wieloletni prezes firmy Fruehauf Francis Doblin, będzie dalej kierował spółką i realizował strategię zgodnie z koncepcją wypracowaną wspólnie z Wieltonem.
W planach na najbliższy rok jest prowadzenie wspólnych badań i rozwoju.
Wielton jest obecny na ponad 35 rynkach, w Europie, Azji i Afryce, gdzie wypracował dobrą pozycję w segmentach wywrotek i zestawach wysokogabarytowych. Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w kraju oraz zagraniczni dealerzy pojazdów ciężarowych i naczep.
W szczególności klientami grupy są firmy z Rosji, Ukrainy, Białorusi, Norwegii, Węgier, Litwy, Łotwy, Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Estonii, Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Słowenii oraz Serbii.
W ramach współpracy obu podmiotów zarząd zakłada również ekspansję zagraniczną produktów Fruehauf w Europie, szczególnie w krajach sąsiedzkich. Skala działalności obu spółek i szeroka wspólna oferta daje możliwości eksportu poza rynki europejskie. W planach jest zdobycie rynków w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.
- Porozumienie, które podpisaliśmy z naszym francuskim partnerem, spółką Fruehauf, stwarza nowe możliwości rozwoju produktów. W ramach partnerstwa wypracowaliśmy główne założenia dotyczące inwestycji i kierunki dalszej ekspansji, które poszerzą obecność obu partnerów na rynku europejskim i na rynkach pozaeuropejskich - wyjaśnia Andrzej Szczepek, Prezes Zarządu Wielton S.A.