Uczniowie szkół rolniczych na tropie mitów

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
19-10-2015,12:50 Aktualizacja: 19-10-2015,13:46
A A A

Wiodący producent nawozów mineralnych w Polsce chce wesprzeć ponadgimnazjalne szkoły rolnicze w przygotowaniu przyszłych rolników do stosowania efektywnego nawożenia nieorganicznego.

W październiku wystartowała pierwsza edycja programu edukacyjnego "Tropiciele Mitów", która obejmie zasięgiem 45 ponadgimnazjalnych szkół rolniczych w całej Polski.

- Jesteśmy przekonani, że uczniowie dzięki zajęciom zdobędą wiedzę, która pozwoli im efektywnie korzystać z nawozów azotowych. Docelowo chcemy, aby w przygotowanych przez nas zajęciach wzięli udział uczniowie wszystkich szkół ponadgimnazjalnych o profilu rolniczym w kraju - podkreśla Mirosław Kwiatkowski, Członek Zarządu Anwil.

szkoly_rolnicze

Szkoły rolnicze z centrami kształcenia ustawicznego

Przy 36 prowadzonych przez ministra rolnictwa zespołach szkół rolniczych funkcjonują centra kształcenia ustawicznego dla dorosłych. MRiRW zakłada, że przy kolejnych 9 resortowych zespołach szkół rolniczych centra utworzone zostaną od...

Statystyki pokazują, że w Polsce zużycie nawozów mineralnych utrzymuje się na dużo niższym poziomie niż np. w Niemczech, Belgii, czy Francji. To m.in. wynik niepełnej wiedzy na temat zalet korzystania z tej metody produkcji roślin oraz mitów, które wokół niej narosły.

Program "Tropiciele Mitów" przygotowany przez Anwil we współpracy z Krajowym Centrum Edukacji Rolniczej ma to zweryfikować przystępny i pełen humoru sposób, bazując na najbardziej aktualnych ustaleniach naukowych.

Formuła zajęć oparta została na metodologii edutainment, podkreślającej rolę zabawy w procesie uczenia się. Lekcje prowadzą dwie osoby: ekspert ds. nawożenia oraz osoba pełniąca rolę oponenta, które wchodzą we wzajemne interakcje.

Prowadzący mówią językiem młodego pokolenia, dzięki czemu uczniowie łatwiej przyswajają sobie prezentowaną tematykę oraz chętniej angażują się w analizę mitów. Lekcje, wsparte interesującymi materiałami dydaktycznymi, stają się tym samym dla uczniów przygodą, w trakcie której przyswajają sobie ważne zagadnienia związane z użyciem nawozów mineralnych.

Poleć
Udostępnij