Rośnie wartość polskiego rynku warzyw konserwowych

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
07-01-2017,8:20 Aktualizacja: 07-01-2017,11:26
A A A

Polskie gospodarstwa domowe od listopada 2015 do października 2016 roku przeznaczyły na zakup produktów z kategorii warzyw konserwowych 1,25 mld złotych - wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego kwota ta wzrosła o niemal 4 proc.

W ujęciu ilościowym jednak odnotowano spadek o 1,5 proc. do 229 mln kg.

sklep, zakupy, żywność, najwyższy wzrost cen, cukier, olej, słodycze

Za te produkty w 2017 roku zapłacisz więcej

Najwyższy wzrost cen w 2017 roku w porównaniu do 2016 roku może wystąpić w przypadku olejów i tłuszczów oraz cukru i słodyczy - oceniają analitycy Banku BGŻ BNP Paribas. Szacują oni, że przeciętnie za te produkty Polacy będą...
Jak podaje GfK, 98 proc. polskich gospodarstw domowych kupowało warzywa konserwowe przynajmniej raz w roku. Przeciętne gospodarstwo sięgało po produkty z tej kategorii średnio 21 razy w roku, wydając na nie niemal 94 zł.

Kategoria warzyw konserwowych rozwijała się przede wszystkim dzięki segmentowi warzyw jednorodnych, których udział ilościowy w całej kategorii wyniósł 94 proc. Liczba nabywców warzyw jednorodnych nieznacznie się zwiększyła - po produkty z tego segmentu kategorii w ciągu roku sięgało 98 proc. gospodarstw domowych.

Spośród warzyw jednorodnych najchętniej kupowano kapustę, kukurydzę oraz ogórki. W ujęciu wartościowym widoczny był także znaczący wzrost w zakupów cieciorki (o 76 proc.).

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu warzyw konserwowych, polskie gospodarstwa domowe kupowały je przede wszystkich w dyskontach (34 proc. całego wolumenu) oraz w handlu tradycyjnym (24 proc.).

Dyskonty i hipermarkety to jedyne kanały dystrybucji w analizowanym okresie, których udziały w wolumenie kategorii warzyw konserwowych zwiększyły się.

Poleć
Udostępnij