Opony Alliance 372 VF nie do pobicia
ATG przeprowadziła poprzez organizację IRSTEA, we Francji niezależne badania, dotyczące zużycia paliwa, przyczepności, powierzchni styku i poślizgu.
IRSTEA to Institut National de Recherche en Sciences et Technologies pour l'Environnement et l'Agriculture – czyli Państwowy Instytut Naukowo-Techniczny ds. Środowiska i Rolnictwa we Francji. Wyniki testów wykonanych przez tę jednostkę naukowo- badawczą, potwierdzają wysokie osiągi opon Alliance 372 VF. Podczas badań i testów okazało się, że takie parametry jak zużycie paliwa, przyczepność, poślizg, powierzchnia styku opon do ciągników Alliance 372 VF przewyższają konkurencyjne opony premium IF i nie odbiegają znacząco jakością od opon klasy Premium VF. Biorąc pod uwagę fakt, że ceny opon Alliance są znacząco niższe, najlepsze osiągi i niski, całkowity koszt eksploatacji Alliance 372 VF sprawiają, że mogą spokojnie konkurować z najlepszymi na rynku. Alliance 372 VF to radialna opona z opasaniem stalowym przeznaczona do ciągników, kombajnów, kombajnów zbożowych i niektórych wozów asenizacyjnych. Opona ma 10-letnią gwarancję, indeks prędkości D (do 65 km/h) i jest dostępna w 28 rozmiarach, co stanowi największą różnorodność rozmiarów VF w branży.
ATG - dostawcą roku w AGCO
Zmodernizowana opona przetestowana
Konstrukcję opony Alliance 372 VF zmodernizowano na początku 2019 roku. W nowej wersji tego ogumienia zastosowano ulepszoną mieszankę chroniącą ściernisko oraz specjalne mieszanki bieżnika zapewniające odporność na zużycie, przecięcia i złuszczanie. Dzięki temu opony mają lepszą odporność na zużycie, zapewniają wysoką stabilność strukturalną i niezawodną odporność termiczną podczas cyklicznej pracy w polu (CFO) nawet przy ciśnieniu 0,8 bara. Unowocześniona opona ma zaokrąglone krawędzie bieżnika, większą powierzchnię styku z podłożem i większy kąt nachylenia bieżnika w celu lepszej ochrony gleby i samooczyszczania się. - Nasz dział badań i rozwoju zlecił IRSTEA przeprowadzenie ostatnich testów terenowych w celu sprawdzenia najnowszych cech tej opony. - W trakcie zamiany kompletnej rodziny opon Alliance IF na opony VF nasi inżynierowie szukali dodatkowych rozwiązań, aby zapewnić jeszcze większą ochronę gleby, poprawić osiągi i zmniejszyć naprężenia strukturalne w tych bardzo elastycznych oponach - mówi Gerrit Vinkers, specjalista ds. zastosowań w Europie w Alliance Tire Group.
5-letnia gwarancja na wszystkie pełne opony ATG serii Galaxy
Cztery parametry — wyraźne wyniki
W IRSTEA przeprowadzono cztery testy terenowe w określonych warunkach: zużycie paliwa, przyczepność, poślizg w miękkim podłożu i szerokość powierzchni styku. Opony Alliance 372 VF i IF poddano testom porównawczym z 2 podobnymi wzorami opon premium o konstrukcji IF i VF w tych samych rozmiarach: 600/70R30 dla opon przednich i 710/70R42 (opony tylne). Ciśnienie powietrza w oponach przednich utrzymywane było na stałym poziomie 1,6 bara, a obciążenie wahało się między 4375 daN (IF) a 5150 daN (VF). W przypadku opon tylnych obciążenie utrzymywane było na stałym poziomie 4875 daN, a ciśnienie w oponach wahało się od 1 bara (IF) do 0,8 bara (VF). Podczas odczytywania wyników testu jako punkt odniesienia należy przyjąć osiągi opony Alliance IF – lub 100%. Przy względnym wyniku zużycia paliwa - 107% dla obu opon Alliance 372 VF dorównuje konkurentowi pod względem zużycia paliwa dla opon premium VF i wyraźnie przewyższa wszystkie opony IF. Przyczepność: Opona Alliance 372 VF, zajmująca bardzo bliskie drugie miejsce w porównaniu z konkurencyjnymi oponami klasy premium VF, zapewniała większą przyczepność niż konkurencyjne opony klasy premium IF.