Opony A350 ATG delikatnie traktują podłoże
Uprawa tulipanów w Holandii wymaga delikatnego traktowania gleby. Przemieszczanie się po nich maszyn musi odbywać się z dużą ostrożnością i w taki sposób, aby nie generować dużych nacisków jednostkowych, zachowując jednak dużą wydajność.
Do takich celów może służyć nowa opona grupy ATG Alliance o nazwie Row Crop Radial. Pozwala ona na utrzymanie wysokiej przyczepności oraz jednocześnie niskiego współczynnika ugniatania gleby.
- Opony te oferują doskonałą ochronę dla roślin, gdyż ramiona są zaokrąglone, podczas gdy radiana konstrukcja pozwala na pozostawianie dłuższego śladu, przy jednocześnie niskim nacisku na glebę - wyjaśnia Angelo Noronha, dyrektor sprzedaży i marketingu na rynku europejskim. - Alliance jest pionierem i światowym liderem w wąskich, rzędowych oponach radialnych, które zostały opracowane dla pracach uprawowych, zbiorze i opryskiwaniu na wrażliwych glebach o dużej wartości, takich jak przy produkcji kwiatów i cebulek kwiatowych - dodaje Noronha.
Ciągnik New Holland T6 160 jednego z klientów firmy, jest wyposażony w ogumienie A350 Alliance Row Crop Radial na obu osiach. Opony te nie tylko zapewniają ochronę gleby, ale również komfort jazdy i wysoką przyczepność. Laurens Maliepaard - właściciel firmy zajmującej się m.in. reprodukcją cebul tulipanów - jest zadowolony z opon Alliance na jego nowym ciągniku. - Po użyciu opony, mogę powiedzieć, że Alliance A350 to był właściwy wybór, ponieważ oferuje ochronę upraw, a jednocześnie komfort i przyczepność, bez uszkodzenia gleby - mówi Maliepaard.
Alliance 350 to specjalna linia opon radialnych do wszystkich typów uprawy, zbioru i maszyn do ochrony roślin. Jak podaje producent - opona charakteryzuje się zaokrąglonymi ramionami, a wytrzymała obudowa i sztywny pas boczny zapewniają wszystkie zalety konstrukcji radialnej.
Firma Alliance wprowadziła opony o symbolu IF z dużym ugięciem (Improved Flexion) i oznaczoną symbolem VF (Very Improved Flexion). Są to niskociśnieniowe wąskie opony radialne w postaci Alliance 354 Agriflex i Agriflex +.
Opony te zostały zaprojektowane ze szczególną elastycznością ścianek bocznych, co pozwala przewozić zarówno takie ładunki jak przy pracy standardowej opony radialnej ciągnika, ale przy niższych ciśnieniach lub przewozić do 20% ( w przypadku opon z oznaczeniem IF) i 40 proc. (VF) cięższe ładunki przy tym samym ciśnieniu. Ponadto, zdaniem producenta, opony te mają wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Ogumienie Agriflex i Agriflex + jest przystosowane do prędkości 65 km/h.