Hybrydowe opony Continental z czujnikami ciśnienia
Continental zaprezentował nowe opony hybrydowe, które zawierają czujniki ciśnienia. Dzięki nim pracujący ciągnikiem operator otrzymuje informacje o aktualnym ciśnieniu w danej oponie ciągnika. System ten umożliwia ograniczać negatywne oddziaływanie opon, na glebę, czyli jej ubijanie, jak i ograniczyć zużycie ogumienia na drodze.
Wraz z nowym wyposażeniem opon, wprowadzone zostały systemy je wspierające - ContiPressureCheck dla pojedynczych pojazdów i ContiConnect dla flot.
Continental VF TractorMaster Hybrid to nowe opony, o wysokiej elastyczności (VF). Jak podaje producent – mają one nowy, unikalny, hybrydowy wzór bieżnika, który został zaprojektowany, aby zapewnić przyczepność na polu i zapewnić większą wygodę na drodze. Konstrukcja karkasu opony Continental VF TractorMaster Hybrid może pracować przy niższych ciśnieniach w terenie i przy wyższych prędkościach na drodze, przenosząc jednocześnie to samo obciążenie.
Continental powraca do rolnictwa
Ma to ogromne znaczenie, kiedy poruszamy się na np. niedopompowanych oponach ponieważ takie ogumienie na drodze zwiększają zużycie paliwa, podczas gdy przepompowane opony na polu prowadzą do zwiększonego zagęszczenia gleby i zmniejszają realną siłę uciągu. Aby uzyskać optymalne osiągi w każdych warunkach, opona hybrydowa w połączeniu ze zintegrowanymi czujnikami opon może być szybko napompowana do użytku drogowego i umożliwia szybkie obniżenie ciśnienia w celu podjęcia pracy w polu. Po zamontowaniu tych opon w ciągnikach z kompresorami powietrza ciśnienie w oponie może być monitorowane i regulowane przez operatora bez konieczności opuszczania kabiny.
ContiConnect
Continental połączył możliwość szybkiej regulacji ciśnienia w oponach, z systemem monitorującym ten parametr. Ten zintegrowany układ ma wiele komponentów, czujników, zarządzania zapleczem, a także portalu internetowego i usługi powiadamiania. Dzięki ContiConnect dane gromadzone przez czujniki będą gromadzone przez stację czytników na podwórzu, gdy pojazd znajdzie się w pobliżu odbiornika na placu i wysyłane do analizy i interpretacji. Stacje sczytujące dane o ciśnieniu w oponach są instalowane w punktach, gdzie pojazdy się często pojawiają – np. stacje benzynowe, farma lub inne punkty. Dostarczane informacje pozwalają na ograniczenie liczby awarii, obniżają koszty konserwacji i generują wartość poprzez zwiększenie czasu sprawności pojazdów.
ContiPressureCheck działa na poszczególnych pojazdach, aby zapewnić operatorowi dane opon w czasie rzeczywistym. Razem technologia zapewnia kompleksowy wgląd w działanie opon do maszyn rolniczych. Czujnik w oponie mierzy i przekazuje ciśnienie oraz temperaturę opony, aby pomóc operatorowi wybrać optymalne ciśnienie robocze.
Stały monitoring - bezpieczna praca
Oba systemy są szybkie i łatwe w instalacji i gwarantują wysoką dokładność danych, ponieważ dzięki pomiarom zamontowanym wewnątrz opony można uniknąć błędów pomiaru. Należy pamiętać, że na długich dystansach opony z niewłaściwym ciśnieniem często się przegrzewają, co wpływa na zdolność kierowania pojazdem i może prowadzić do trwałego uszkodzenia, czy przedwczesnej awarii opony. Dzięki ContiConnect i ContiPressureCheck można uniknąć takich sytuacji. Oba systemy zapewniają bezpieczeństwo rolnikom i operatorom poprzez ciągłe monitorowanie ciśnienia i temperatury opon. Panele kontrolne w ciągnikach wyświetlają dane z czujników opon na ekranie w kabinie kierowcy i ostrzegają, zanim parametry osiągną stan krytyczny. Oba systemy ContiConnect i ContiPressureCheck mogą wpłynąć na zmniejszenie ugniatania gleby i wynikające z tego wahania wzrostu roślin, zapewniając prawidłowe ciśnienie w oponach maszyn rolniczych.