Ostatnie żniwne pokazy Claas w kukurydzy
W sobotę, 22 października w miejscowości Zakrzów k. Kuźni Raciborskiej, odbyły się ostatnie w tym roku pokazy polowe z udziałem kombajnów i ciągników rolniczych firmy Claas.
Pokaz odbył się u dilera m.in. maszyn Claas – firmy Świerkot. W polu pracowały m.in. kombajny z przystawkami do zbioru kukurydzy. Kombajn Lexion 650 był wyposażony w przystawkę Conspeed 6-75. Druga z maszyn pracująca w kukurydzy to kombajn Tucano 570, wyposażony w przystawkę o nazwie Corio 8-75 FC.
Claas - nowe przystawki do zbioru kukurydzy na ziarno Corio i Corio Conspeed
Lexion i Tucano w kukurydzy
Lexion 650 to kombajn z silnikiem Mercedes-Benz OM 936 LA o mocy 354 KM. System omłotowy stanowi bęben o szerokości 1700 mm i średnicy 600 mm. Klepisko ma powierzchnię 1,26 m2, a jego kąt opasania wynosi 142 stopnie. Powierzchnia 6-klawiszowego wytrząsacza wynosi 7,48 m2. Zbiornik na ziarno w wyposażeniu standardowym mieści 9000 l, w opcji jest to o 1000 litów więcej.
Druga z maszyn omłotowych obecna w polu to Tucano 570. Jest to największy model w tym typoszeregu maszyn Claas. Ma ona także silnik Mercedes-Benz OM 936 LA. Jest to jednostka 6-cylindrowa o pojemności 7,7 litra o mocy maksymalnej 354 KM. Tucano ma bęben młócący o szerokości 1580 mm i średnicy 450 mm. Kąt opasania klepiska wynosi 151 stopni. Główne oddzielanie ziarna odbywa się przez rotor Roto Plus o średnicy 570 mm oraz długości 4200 mm.
Przedstawiciel serii Atos
Poza kombajnami w polu pracowały z różnymi maszynami ciągniki Claas. Najmniejszym z nich był ciągnik Atos 340. Jest to prawie największy model w serii Atos. Jego silnik to 4-cylindrowy motor o nazwie Farmotion, generujący moc maksymalną 102 KM (znamionowa moc to 97 KM). Interesujący przy tym ciągniku jest m.in. zakres stałej mocy silnika. Wynosi on od 1700 do 2200 obr./min., co pozwala pracować z niskim zużyciem paliwa.
Kombajn Claas Tucano 560 z APS Hybrid System
Średnia moc – seria Arion
Prezentowane podczas pokazów w Zakrzowie były także większe ciągniki. Jednym z przedstawicieli grupy ciągników o średniej mocy był Arion 460. Ciągnik ten stanowi największy model serii Arion 400. Silnik pochodzi z fabryki FPT, ma pojemność skokową 4,5 litra, a generowana przez niego maksymalna moc wynosi 140 KM. Maksymalny moment obrotowy to 570 Nm. Silnik spełnia normę czystości spalin Euro IV, dzięki zastosowaniu technologii SCR. Układ napędowy może mieć dwa rodzaje przekładni. Quadrishift to przekładnia o 16 przełożeniach do przodu i do tyłu włączanych bez pedału sprzęgła. Cztery biegi są włączane pod obciążeniem i cztery włączane elektrohydraulicznie grupy. Skrzynia jest wyposażone w system automatycznej zmiany biegów – Quadractiv.
Drugi rodzaj przekładni to Hexashift. Oferuje ona 24 przełożenia do przodu i do tyłu włączane bez pedału sprzęgła oraz sześć biegów przełączanych pod obciążeniem i cztery włączane elektrohydraulicznie grupy. Przekładnia może działać w trybie automatycznym poprzez Hexactiv.
Axion 950
Największym ciągnikiem zaprezentowanym podczas ostatnich w tym sezonie pokazów był Axion 950. Jest on także największym przedstawicielem serii Axion. Ciągnik napędza silnik 6-cylindrowy produkcji FPT, o pojemności skokowej 8,7 litra. Moc maksymalna tej jednostki napędowej wynosi 410 KM. Axion porusza się dzięki przekładni bezstopniowej Cmatic, rozpędzającej ciągniki w zależności od wersji do 40 lub 50 km/h.