Zetor zaprezentował modele Forterra z silnikami Stage V i nowymi maskami by Pininfarina.
Zetor konsekwentnie realizuje modernizację swoich ciągników według stylistyki opracowanej przez znane włoskie biuro projektowe Pininfarina. Pierwszy taki ciągnik koncepcyjny zaprezentowany został w 2015 r. podczas targów Agritechnica, a w 2018 r. rozpoczęto produkcję traktorów serii Major z charakterystyczną smukłą maską. Po nich nowy design otrzymały ciągniki serii Proxima, a w tym roku serii Forterra.
Nowoczesna stylistyka niesie ze sobą nie tylko korzyści wizualne, ale i praktyczne. Zetor informuje, że wraz z nowym wyglądem zastosowano nową technologię plastiku, która zapewnia wyższą odporność na temperaturę i promieniowanie UV. Ponadto nowoczesna maska pozwala na lepsze odprowadzenie ciepła z części silnikowej traktora.
Przyzwyczailiśmy się traktować czeskie ciągniki z Brna jako maszyny co najwyżej średniego kalibru. Zetor poważnie myśli jednak o traktorach również wyższej mocy, czego przykładem jest Forterra 140 HSX. Ciągnik ten nie tylko pod względem...
Nowe Forterry mają również montowane mocniejsze reflektory, a wycięty dach wraz z szerokim oknem dachowym ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Zmiany zaszły także we wnętrzu kabiny, gdzie uwagę zwraca deska rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem i nową grafiką oraz nowy panel sterowania światłami roboczymi i ostrzegawczymi. Dostępna jest m.in. funkcja automatycznej zmiany kierunku oświetlenia w zależności od wybranego kierunku jazdy.
W Zetorach Forterra by Pininfarina zastosowano również całkowicie nowy wydajniejszy system klimatyzacji.
W nowych ciągnikach montowane są silniki 4-cylindrowe marki Zetor spełniające normę emisji spalin Stage V. W porównaniu z poprzednią normą zmiany są niewielkie i dotyczą przede wszystkim nowego oprogramowania zarządzającego pracą jednostki napędowej. Nadal montowany jest filtr cząstek stałych DPF i system SCR, którego praca opiera się na płynie AdBlue.
Zetory Forterra z silnikami Stage V i maskami by Pininfarina dostępne są w trzech wersjach modelowych: CL, HSX i HD. Nasłabszy z nich ma moc 95,7 (Forterra CL 100), a najmocniejszy 147,1 KM (Forterra HD 150).