Kirowiec K-744R4. Ciągnik o mocy 428 KM za 570 tys. zł netto
Podczas niedawno zakończonych targów Agro-Tech w Minikowie koło Bydgoszczy swoją polską premierę miał jeden z mocniejszych przedstawicieli największych koni pociągowych produkowanych we współczesnej Rosji. Przedstawicielem gigantów z logo Kirowiec (z ang. Kirovets) jest firma Euro Broker z Gorzowa Wielkopolskiego.
Na wystawie w Minikowie zaprezentowany został model K-744R4 z sześciocylindrowym doładowanym silnikiem Mercedes-Benz o mocy znamionowej 428 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1960 Nm. Pojemność skokowa niemieckiego diesla wynosi 12 l. Motor spełnia normę emisji spalin Euro II.
Napęd na cztery równe koła dostarczany jest z silnika poprzez przekładnię typu semi-powershift z 16 biegami do przodu i 8 do tyłu. Dźwignia z lewej strony fotela służy do wyboru jednego z dwóch zakresów, zaś drążki po prawej stronie dedykowane są do zmiany dwóch biegów podstawowych i czterech półbiegów.
Kirowiec K-744R4 waży w podstawie 17,5 t. Dzięki mocowanym z przodu i w tylnej części obciążnikom możemy jego masę zwiększyć do 24 t.
W gamie K-744 dostępne są modele o mocy nominalnej w przedziale 300-480 KM. Paleta podzielona jest na dwa typoszeregi: Standard i Premium. W przedstawicielach pierwszego montowane są rosyjskie jednostki napędowe: JAMZ i TMZ. W drugiej grupie znajdziemy amerykańskiego Cumminsa bądź niemieckiego Mercedes-Benza.
Rodzina ciągników K-744 przeszła pod koniec zeszłego roku wyraźną zmianę sylwetki. Kanciasta maska została zastąpiona bardziej nowoczesną opływową bryłą, podobną do tej jaką znajdziemy we flagowej serii producenta Z Sankt-Petersburga, czyli K-9000. Poprawiono także design kabiny. W jej wnętrzu jest schludnie i przestronnie.