John Deere serii 6M – szerszy wybór przekładni
Amerykański koncern wprowadza nową, ulepszoną serię ciągników rolniczych 6M. Wraz z tym krokiem, John Deere zdecydował o zwiększeniu ich atrakcyjności. Obecnie firma wprowadza do czterocylindrowych modeli serii 6M, przekładnię bezstopniową AutoPowr.
Do gamy ciągników podlegających zmianom należą: 6090M, 6100M, 6110M, 6120M, 6130M, 6140M i 6145M. Moce znamionowe ich silników określają liczby symbolu ustawione za szóstką. Przekładnia bezstopniowa to jednak nie jedyne ulepszenie w ciągnikach tej serii. Producent wdraża także montaż systemu automatycznego prowadzenia AutoTrac. Będzie on dostępny wraz z wyświetlaczem, zamontowanym na prawym, przednim słupku kabiny.
Na początek - lepsza widoczność
Inżynierowie z John Deere przy przeprojektowaniu postarali się m.in. o lepszą widoczność z przodu, uzyskaną poprzez obniżenie maski oraz zamontowaniu wyświetlacza na słupku. Ciągnik ponadto charakteryzuje się dużą zwrotnością. Uzyskano tę zaletę poprzez mały rozstaw osi, wynoszący 2,4 m. Dzięki niemu promień skrętu ciągnika wynosi 4,35 m. Chociaż modele te mają zwarte rozmiary, to ich dopuszczalna masa całkowita wynosi 10,45 t.
John Deere podsumował pokazy demo nowego ciągnika 8RX
Przekładnia bezstopniowa AutpoPowr
Wspomniana przekładnia bezstopniowa AutoPowr, będzie dostępna w nowych modelach ciągników serii 6M, poszerzając zakres ich wyboru dla rolnika. Transmisja AutoPowr posiada m.in. funkcję o nazwie AutoClutch, która umożliwia zatrzymanie ciągnika przy użyciu pedałów hamulca. Jest to wygodne rozwiązanie dla osób pracujących np. z prasami czy wozami do zbioru zielonek, jak również innych pracach, gdzie występuje konieczność częstego zatrzymywania ciągnika. Przekładnia AutoPowr ma możliwość regulacji i dostosowania do indywidualnych preferencji danego operatora. Można zmieniać agresywność działania przekładni, zarówno do jazdy wprzód, jak i do tyłu. Sterowanie tą funkcją odbywa się z poziomu wyświetlacza „słupkowego”.
Wielofunkcyjny ekran i AutoTrac
Ciągniki 6M są wyposażone w umieszczony w prawym słupku wyświetlacz. Poza regulacją parametrów przekładni, stanowi on także ekran obsługi systemu naprowadzania AutoTrac. Jest to wyposażenie mające na celu oszczędności dla nabywcy, który musi jedynie kupić i zamontować odbiornik satelitarny StarFire na dachu ciągnika, ale nie musi już nabywać dodatkowego monitora. W ten sposób, dzięki takiemu 'fabrycznemu' wyposażeniu ciągnika John Deere, kupujący oszczędza ok. 30% środków zakupu wyświetlacza dla tego systemu.
Opcja z mechanicznymi zaworami
Rolnicy poszukujący tańszych rozwiązań, ale nadal chcący nabyć ciągniki 6M, mogą wybrać przekładnię AutoPowr, ze sterowaniem mechanicznym zaworami hydrauliki zewnętrznej, zamontowanymi, tradycyjnie, na prawej konsoli.
Najpopularniejszy 6140M
Wśród ciągników z silnikami czterocylindrowymi odświeżonej serii 6M, John Deere przedstawił także najpopularniejszy model. Jest nim 6140M. Jest to stosunkowo lekki ciągnik zestawiając z podobnymi z silnikami o porównywalnej mocy. Ciągnik ten – jak podaje producent – łączy w sobie dużą moc, relatywnie niewielką masę oraz kompaktowe rozmiary. Silnik osiąga maksymalną moc 155 KM, a z IPM (tzw. inteligentnemu zarządzaniu mocą) - do 160 KM.
Szóstki dla usługodawców
John Deere zaprezentował również ciągniki dla usługodawców i rolników o nieco większych wymaganiach. Są to ciągniki z silnikami 6-cylindrowymi i należą do nich modele 6155M, 6175M i 6195M. W 6175M i 6195M istnieje możliwość doposażenia w pompę hydrauliczną o wyższej wydajności tj. 155 l/min.
Warto zwrócić uwagę że użytkowość pełnoramowych ciągników serii 6M zwiększa możliwość pracy z ładowaczami czołowymi, ciągniki serii 6M mogą być wyposażane w nowe ładowacze serii M.