John Deere zapowiedział wprowadzenie na rynek swojego najmocniejszego kołowego ciągnika. Od przyszłego roku uzupełni on serię 8R. Będzie to flagowy model 8400R o mocy znamionowej 400 KM (97/68/WE) i maksymalnej 450 KM.
John Deere zapowiedział wprowadzenie na rynek swojego najmocniejszego kołowego ciągnika. Od przyszłego roku uzupełni on serię 8R. Będzie to flagowy model 8400R o mocy znamionowej 400 KM i maksymalnej z systemem inteligentnego zarządzania mocą (IPM) 450 KM.
Moc w 8400R uzyskiwana jest z nowego 9-litrowego silnika PowerTech PSS, w którym udoskonalono denka tłoków. Pozwala to efektywniej spalać paliwo i dzięki temu generować dodatkową moc. Motor ten spełnia normę emisji spalin Euro IV dzięki systemom: EGR, DOC, DPF oraz SCR. Ciągnik ten wymaga więc tankowania oleju napędowego i wodnego roztworu mocznika znanego pod popularną nazwą handlową jako AdBlue.
John Deere wprowadza na rynek nową serię ciągników rolniczych o kompaktowej konstrukcji. To modele serii 5R , które zostały wyposażone w wiele rozwiązań zapożyczonych z największych traktorów amerykańskiego koncernu....
Według badań przeprowadzonych w ramach Tractor Test Laboratory (NTTL) przez Uniwersytet w Nebrasce (USA) John Deere 8400R przenosi na koła aż 91% mocy znamionowej silnika, czyli prawie 365 KM. To o 16 KM więcej niż w modelu 8370R. W uzyskaniu tak dobrego wyniku pomogła mechaniczna skrzynia przekładniowa e23, której automatyczną pracą zarządza komputer ciągnika. Jak podaje producent, w efekcie ciągnik 8400R ma o 2% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do modelu 8370R.
Aby zapewnić dodatkową wytrzymałość i przyczepność kół flagowego traktora serii 8R standardowo wyposażony jest on w mocniejszą oś kół tylnych ze wzmocnieniem kołnierzowym i grubszymi piastami z żeliwa sferoidalnego. Pozwala to zamontować na tylnych kołach obciążniki o masie do 970 kg. Oczywiście przełoży się to większą siłę uciągu ciągnika. Maksymalna wydajność układu hydraulicznego wynosi 321 l/min., a liczba tylnych gniazd hydraulicznych sterowanych elektrohydraulicznie może wynosić aż 12. Udźwig tylnego TUZ to 9072 kg.