Ciągniki New Holland T6 - nowa stylistyka i wysoki komfort
Nowa seria ciągników T6 marki New Holland otrzymała nową stylistykę. Ponadto została wyposażona w silniki spełniające normę czystości spalin technologii Euro IV EcoBlue z technologią Hi-eSCR.
Ta nowa seria ciągników jest określana jako wielozadaniowa, gdyż jak podaje producent – łączy maksymalną moc z technologią. Grupa ciągników serii T6, zawiera 6 modeli. Z silnikiem 4-cylindrowym są modele T6.125; T6.145; T6.155; T6.165 i T6.175. Oststni i największy w serii - T6.180 ma silnik 6-cylindrowy. Silniki generują moce znamionowe od 116 do 145 KM. Producent wprowadził w nowej serii T6 ulepszone podłokietniki Electro Command, co jego zdaniem zwiększa komfort i wydajność pracy.
Euro IV
Nowa seria T6 spełnia normy emisji spalin Euro IV dzięki opracowanej przez inżynierów New Holland technologii ECOBlue Hi-eSCR (Selektywna redukcja katalityczna o dużej wydajności, z ang.: High-Efficiency Selective Catalytic Reduction). Dzięki zastosowaniu tego systemu do silnika jest doprowadzane czyste powietrze, które zwiększa efektywność procesu spalania, podnosi moment obrotowy i zmniejsza zużycie paliwa. Producent wprowadził jeszcze kilka innych ulepszeń. Układ sterowania silnikiem pozwala na szybsze osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego i dłuższe jego utrzymanie przy zmniejszeniu prędkości obrotowej. Układ zarządzający silnikiem rozwija większą moc i większy moment obrotowy, w zależności od obciążenia oddziałującego na skrzynię biegów, układ hydrauliczny i WOM. W ciągniku T6.165 układ EPM zapewnia dodatkowe 33 KM mocy, jeśli zachodzi taka potrzeba. System ESM (Engine Speed Management) zapewnia zachowanie stałej prędkości obrotowej silnika w warunkach zmiennych obciążeń i konieczności utrzymania stałej prędkości WOM-u lub stałej prędkości jazdy.
New Holland T5 spełnia Euro IV
175 KM z czterech cylindrów
Największym modelem 4-cylindrowym serii T6 jest model T6.175 Auto Command, o mocy 175 KM. Model ten jest również dostępny w specjalnej wersji Blue Power. To czym odznaczają się ciągniki nowej serii, jest kabina Horizon. Jak określa to producent - stwarza ona operatorowi najlepsze warunki pracy. Jest wyposażona w dwustrefową klimatyzację, jest dobrze wyciszona oraz ma podłokietnik Sidewinder II, dzięki któremu wszystkie elementy sterowania w modelach Auto Command znajdują się pod ręką operatora.
Trzy rodzaje komfortu
Obecnie można wybrać spośród trzech rodzajów siedzeń: Comfort, Dynamic Comfort oraz Auto Comfort. Fotele komfort oparte są na zawieszeniu niskiej częstotliwości. Fotele Dynamic Comfort charakteryzują się udoskonalonym zawieszeniem niskiej częstotliwości oraz mają m.in. automatyczną regulację tłumika drgań, pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego i dwustopniowe ogrzewanie. Aktywny fotel Auto Comfort zmniejsza drgania całego ciała nawet o 40% w porównaniu do fotela z zawieszeniem niskiej częstotliwości. Kabina zapewnia również doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach dzięki jednoelementowej szybie przedniej wykonanej z tafli szkła o powierzchni 5,85 m kwadratowego. Z kolei pracę z użyciem ładowacza ułatwia panel dachowy. Wszystkie modele T6 są również wyposażone w standardowe światła robocze LED, które zapewniają bardzo dobre oświetlenie. Podstawowy zestaw to 8 lamp, co zapewnia oświetlenie o natężeniu 10 000 lumenów, które przewyższa o 60% oświetlenie robocze dostępne w modelach poprzedniej generacji.
Nowy model T6 jest bogaty w funkcje, które podnoszą jego wydajność i ułatwiają pracę. Można zamówić fabryczne przygotowanie pod system IntelliSteer lub z pełnym, zainstalowanym i gotowym do użytku tym systemem. Opcja ISOBUS klasy II ułatwia monitorowanie i sterowanie osprzętem poprzez monitor ciągnika. Modele Auto Command mogą być wyposażone w system ISOBUS klasy III. Ponadto ciągniki nowej serii T6 są w pełni przygotowane do pracy z ładowaczem.
Każdy rodzaj pracy
Modele serii T6 można dobrze dostosować do wymogów każdego rodzaju pracy. Obecnie montowane przekładnie Electro Command wymagają znacznie rzadszego przełączania biegów, zmniejszając wysiłek operatora. Opcjonalny tryb automatycznej zmiany przełożeń upraszcza proces zmiany biegów podczas jazdy na drodze (tryb Road), i w polu (tryb Field), wtedy zarządza on zarówno prędkością obrotową silnika, jak i przełożeniami skrzyni biegów. Skrzynia biegów Electro Command może zostać wyposażona w dodatkowy, 17-ty bieg, który umożliwia jazdę z prędkością 50 lub 40 km/godz. przy niższej prędkości obrotowej silnika, a w konsekwencji niższym zużyciu paliwa.
Modele T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 mogą zostać również wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów Auto Command. Silną stroną tej przekładni CVT jest odpowiednie dobranie punktów, w których przekładnia pracuje w 100% mechanicznie, co wpływa na wysoki współczynnik sprawności ukladu napędowego. Punkty te występują przy prędkościach najczęściej wykorzystywanych w rolnictwie, zarówno w transporcie jaki i w polu.