Spółki Danone podsumowują swoje działania z 2020 roku
Danone bierze na cel potrzeby żywieniowe Polaków i wyzwania klimatyczne. Firma opublikowała raport wpływu podsumowując działania na rzecz zdrowia, planety i polskiej gospodarki zrealizowane w 2020 roku.
Gwarancja zatrudnienia dla wszystkich pracowników, preferencyjne warunki handlowe dla dostawców oraz wsparcie służb medycznych i osób w kryzysie bezdomności. To przykłady działań, jakie spółki Danone podjęły w najtrudniejszym etapie pandemii.
"Współpracując z lokalnymi dostawcami, rozwijając produkcję w kraju i eksport, który obejmuje aż 120 rynków, spółki Danone wygenerowały 3,57 mld zł w polskiej gospodarce. Każde utrzymane miejsce pracy w firmie przełożyło się na zatrudnienie czterech kolejnych osób w innych sektorach. Łącznie to przeszło 16 tysięcy miejsc pracy" czytamy w komunikacie firmy.
Nowe wydanie Hoduj z Głową Bydło. Zapraszamy do lektury!
Danone podkreśla, że jej pracownicy w ubiegłym roku otrzymali niezbędne środki ochrony indywidualnej, elastyczną organizację pracy oraz gwarancję zatrudnienia i utrzymania wynagrodzeń w najtrudniejszym okresie pandemii.
Dostawcy i partnerzy biznesowi mogli skorzystać ze specjalnych warunków umożliwiających utrzymanie ciągłości dostaw i zachowanie płynności finansowej.
Pomoc otrzymali również bezpośrednio walczący z pandemią tj. pracownicy placówek medycznych, ratownicy, chorzy w szpitalach, organizacje pozarządowe, seniorzy i osoby w kryzysie bezdomności.
Zobowiązania na rzecz zdrowia i planety
Danone dostrzegając dalsze potrzeby w zakresie ochrony zdrowia i środowiska na kolejne lata zobowiązuje się do:
- przeciwdziałania niedoborom żywieniowym Polaków koncentrując się na promowaniu właściwych nawyków i wyborów oraz rozwijaniu wartościowej oferty produktowej;
- ochrony naturalnych zasobów planety przez dążenie do obiegu zamkniętego swoich opakowań, zero emisyjności, przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz promocję rolnictwa regeneratywnego i diety planetarnej korzystnej dla zdrowia i środowiska;
GDT. Trend wzrostowy trwa
"Choć pandemia niemal wyhamowała gospodarkę, nie zatrzymała zmian klimatycznych i skierowała szczególną uwagę na szereg kwestii w zakresie zdrowia, na które zasadniczy wpływ ma wartościowa żywność, a ta z kolei zależna jest od stanu środowiska. Dlatego Danone silnie koncentruje się na obu tych obszarach" czytamy w komunikacie firmy.
W tym celu cały czas udoskonala ona receptury swoich produktów i upraszcza etykiety, jednocześnie zachęcając do podejmowania świadomych wyborów żywieniowych. Jako pierwszy producent rozpoczęła wprowadzanie systemu Nutri-Score na etykiety produktów mlecznych.
- Na każdy nasz produkt spoglądamy kompleksowo. Konsekwentnie udoskonalamy receptury i rozwijamy ofertę, każdego roku wprowadzając dziesiątki innowacji wspierających konsumentów w komponowaniu właściwej diety. Służy temu również prosty design opakowań zapewniający łatwy dostęp do kluczowych informacji żywieniowych. Wszystko po to, by ułatwiać prawidłowe wybory - mówi Marek Sumiła, Dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie
Danone skupia się również na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.
- Sięgając po zasoby naturalne niezbędne do wytworzenia wartościowej żywności zawsze działamy w poszanowaniu środowiska naturalnego. Począwszy od sposobu pozyskiwania surowców i składników, poprzez wytwarzanie produktów, aż po realizację dostaw. Pozyskujemy wodę w sposób w pełni zrównoważony, promujemy rolnictwo regeneratywne, a w naszych zakładach zredukowaliśmy do niezbędnego minimum zużycie wody i energii elektrycznej. Szanując zasoby naturalne, stanowczo przeciwdziałamy też marnowaniu żywności - wyjaśnia Edyta Krysiuk - Kowalczyk, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.
Spadkowy trend ceny mleka zatrzymany
Spółki Danone dążąc do obiegu zamkniętego, zmieniają opakowania na bardziej zrównoważone, współpracują z innymi przedstawicielami branży na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu w Polsce oraz inspirują konsumentów do postaw proekologicznych.
Wkład w rozwój polskiej gospodarki
W 2020 spółki Danone zasiliły budżet państwa kwotą 169,6 mln złotych. To dwa razy więcej niż kwota dostępna na realizację projektów w ramach budżetu obywatelskiego w Warszawie w 2020 r.
- Jako Danone prowadzimy działalność w Polsce od blisko 30 lat. Nasze produkty, w tym takie marki jak Danio, Bobovita i Żywiec Zdrój, powstają właśnie tu. Dzięki temu pozytywnie wpływamy na polską gospodarkę i najbliższe otoczenie wszędzie tam, gdzie znajdują się nasze zakłady produkcyjne. Od wielu lat współpracujemy z polskimi rolnikami, dostawcami mleka oraz innych surowców. Jesteśmy dumni, że produkty które powstają w siedmiu polskich zakładach produkcyjnych trafiają do konsumentów w dziesiątkach krajów na pięciu kontynentach - podsumowuje Paweł Piątek, Dyrektor Generalny Nutricia Polska.
GUS policzył bydło. Ile sztuk jest w Polsce?
Działania DANONE pozytywnie wpływają także na rynek pracy. W czasie, gdy bezrobocie w Polsce wzrosło o 20%, każde miejsce pracy w Danone generowało zatrudnienie w gospodarce dla 4 kolejnych osób. To łącznie aż 16 449 utrzymanych miejsc pracy.
Z wynagrodzenia wygenerowane przez spółki Danone w 2020 w kwocie 810,6 mln zł można sfinansować wszystkie inwestycje z 2020 roku, jakie podjęło Miasto Kraków.
"Całościowy wkład spółek Danone" w polską gospodarkę wyniósł 3,57 mld zł. Dla zobrazowania skali jest to kwota, która mogłaby pokryć ponad 30% wydatków zaplanowanych w budżecie Państwa na rolnictwo i rozwój wsi w 2021 roku.
Spółki Danone w Polsce działają na rynku produktów mlecznych i pochodzenia roślinnego (Danone), wody i napojów (Żywiec Zdrój) oraz żywienia specjalistycznego (Nutricia).
Raport opublikowany przez spółki Danone znajdziesz TUTAJ
Książki warte polecenia: Sygnały racic|Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)