Plany firmy Syngenta na rok 2018
Nowa struktura firmy, rejestracje kolejnych produktów, a także innowacyjne rozwiązania w ochronie zbóż to główne tematy konferencji prasowej Syngenta, która odbyła się 7 lutego w uzdrowisku Wieniec-Zdrój, w przeddzień trzeciego spotkania w ramach tegorocznych Konferencji Zimowych Syngenta.
Na konferencji prasowej Syngenta zaprezentowała dane dla rynku środków ochrony roślin w 2017 roku oraz zdradziła plany rozwojowe na 2018 rok. - Nasze plany na ten rok to skuteczne wprowadzenie fungicydu Elatus Era. To niewątpliwy kamień milowy jeśli chodzi o ochronę zbóż przed chorobami grzybowymi. Jesteśmy przekonani, że na wiele lat Elatus Era wyznaczy na rynku nowe standardy ochrony fungicydowej. Jako Syngenta mamy do przeprowadzenia również sporo zadań strukturalnych. Organizacja w Polsce razem z organizacją Syngenta w krajach bałtyckich od początku stycznia połączyła się z Czechami i Słowacją i od teraz będzie funkcjonować jako odział Syngenta w Europie Centralnej. Nasze wysiłki w ciągu 2018 roku będą zmierzały do tego, żeby skonsolidować te 6 krajów - powiedział Marek Łuczak, prezes Syngenta Polska.
Solatenol wchodzi na polski rynek
Już wkrótce aż 11 rejestracji
W 2018 roku Syngenta planuje zakończyć procesy rejestracji co najmniej 11 nowych preparatów. Wśród nich znajdą się bardzo innowacyjne i ciekawe rozwiązania dla wszystkich upraw. Dla zbóż będą to Moddus ME, dwa herbicydy Avoxa, Traxos oraz fungicydy Bravo Premium oraz Tern.
W rzepaku spodziewana jest rejestracja fungicydu Treso oraz Amistar Gold, a w buraku cukrowym zaprawy Vibrance SB. Ochronę w kukurydzy wzmocni herbicyd Gardo Gold i zaprawa Vibrance, natomiast w uprawach specjalnych pojawi się Taegro - pierwszy bio-fungicyd oparty na Bacillus subtilis. Rok 2018 będzie rokiem szczególnym bowiem do istniejącego już, bogatego portfolio firmy Syngenta dołączą nowe produkty stanowiące ciekawe i innowacyjne rozwiązania dla polskiego rolnictwa - podsumowała Anna Bobińska dyrektor działu ds. rejestracji Syngenta Polska.
Nadchodzi nowa era w ochronie zbóż
Wyzwania firmy na 2018 rok to przede wszystkim skupienie się na trzech głównych obszarach: zboża, rzepak, kukurydza. - Jeśli chodzi o portfolio to niewątpliwie produkt Elatus Era, który jest nowością - powiedział Adam Ciaś, dyrektor sprzedaży Syngenta. Spotkanie zdominowały rozmowy na temat wspomnianego Elatus Era - nowości do ochrony fungicydowej zbóż.
Połączenie dwóch substancji aktywnych: solatenolu oraz protiokonazolu daje kompletne, mocne i niezawodne rozwiązanie w ochronie zbóż. Zastosowanie fungicydu w fazie liścia flagowego zapewnia nie tylko wyjątkowo długą ochronę, ale przede wszystkim znaczący wzrost plonu. Elatus Era cechuje bardzo szeroka rejestracja dla najważniejszych gatunków zbóż tj. pszenicy ozimej i jarej, jęczmienia ozimego i jarego, pszenżyta ozimego oraz żyta ozimego. Produkt wyróżnia na rynku bardzo szerokie okno stosowania - od fazy pierwszego kolanka do końca fazy kwitnienia (BBCH 31-69) dla pszenicy, żyta i pszenżyta, natomiast dla jęczmienia od fazy pierwszego kolanka do końca fazy kwitnienia (BBCH 31-59). Elatus Era idealnie sprawdzi się w tzw. zabiegu T-2, czyli drugim zabiegu fungicydowym.
Konferencje Zimowe Syngenta 2018 w sześciu lokalizacjach
- Najbardziej optymalne okno stosowania przypada na fazy BBCH 37-39 - podkreślił Łukasz Bojkowski - szef działu wsparcia technicznego Syngenta Polska. Produkt jest przełomem w zwalczaniu takich chorób liścia flagowego jak septorioza paskowana, septorioza plew, rdza brunatna, rdza żółta, brunatna plamistość liści w przypadku pszenicy. W jęczmieniu zwalcza plamistość siatkową, rynchosporiozę zbóż, rdzę jęczmienia oraz ramularię.
Rolnictwo zrównoważone w praktyce
The Good Growth Plan to projekt w zakresie rolnictwa zrównoważonego, który firma kontynuuje od 2013 roku. - Jest to projekt w ramach którego skupiamy się na trzech filarach: Po pierwsze większa wydajność upraw, przy zachowaniu zasobów naturalnych. Tutaj naszym sztandarowym projektem jest Hyvido - Akademia Jęczmienia Hybrydowego - powiedziała Izabela Wawerek, dyrektor ds. korporacyjnych.
Drugim filarem są działania, które skupiają się na bioróżnorodności i ratowaniu ziemi uprawnej. W Polsce dalej będziemy prowadzili akcję na rzecz owadów zapylających, czyli projekt Operation Pollinator, w ramach którego dostarczamy rolnikom, pszczelarzom i wszystkim chętnym specjalnie dobrane mieszanki nasion miododajnych. Trzecim filarem jest szeroko pojmowane bezpieczeństwo w rolnictwie i nasz sztandarowy projekt Rolnictwo Odpowiedzialne, czyli cykl działań edukacyjnych w zakresie bezpiecznego stosowania środków ochrony roślin - dodała Izabela Wawerek.
Stawiają na internet
Przedstawiciele firmy Syngenta podkreślali jak cennym kanałem komunikacji z klientami jest internet. Wg badań 82 proc. rolników korzysta z internetu regularnie, a aż 72 proc. używa go codziennie. Do końca 2019 roku 80 proc. ruchu w internecie będą generować materiały video.
Rolnicy szukają w internecie filmów z poradami ekspertów i rozwiązaniami konkretnych problemów agrotechniczych. Rozwijając kanał Syngenta_Polska na platformie youtube staramy się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom - podsumowała Agnieszka Długosz - Trąbińska.
- Krok po kroku w zakresie doboru odmian, nawożenia i ochrony. Zamów prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa" już teraz