OT Logistic chce zbudować w gdańskim porcie terminal zbożowo-paszowy

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-09-2015,12:55 Aktualizacja: 22-09-2015,15:15
A A A

Największy operator portowy w Polsce, OT Logistics, chce zbudować w Porcie Gdańsk terminal do przeładunku zbóż i pasz. Firma podpisała umowę na dzierżawę terenu.

W myśl podpisanej w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku umowy, OT Logistics ma przez 30 lat dzierżawić 26 hektarów gruntu położonego w gdańskim porcie zewnętrznym. Na obszarze tym firma chce zbudować terminal do przeładunku i składowania towarów rolnych, przede wszystkim zbóż i pasz.

Powstanie najnowocześniejszy terminal cargo w Polsce

Na terenie lotniska w podrzeszowskiej Jasionce (Podkarpackie) powstanie terminal cargo. Wybuduje go prywatny inwestor - firma Waimea, która przeznaczy na ten cel 25 mln zł. Ma to być najnowocześniejszy terminal cargo w Polsce. Jak powiedział...

Zbigniew Nowik prezes zarządu OT Logistics SA poinformował, że inwestycja w gdańskim porcie zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmuje budowę stanowiska o zdolności przeładunkowej 2,8 mln ton rocznie, a jego realizacja ma zostać zakończona do 2018 roku. - W drugim etapie, któy ma zostać zrealizowany do 2020 roku chcemy podwoić te zdolności dla produktów masowych - powiedział.

Ryszard Warzocha, wiceprezes OT Logistics wyjaśnił z kolei w rozmowie z PAP, że w ramach pierwszego etapu zostanie rozbudowany istniejący pirs oraz zmodernizowane stojące na dzierżawionym terenie silosy (o pojemności 50 tys. ton) i magazyn (przeznaczony głównie dla śruty, zdolny pomieścić 70 tys. ton). Dodał, że konieczna będzie też m.in. budowa infrastruktury drogowej i kolejowej (w tym doprowadzenie na teren inwestycji torów kolejowych).

Szacunkowa wartość pierwszego etapu, to 130 mln zł, a całość inwestycji może kosztować około 300 mln zł. Przedstawiciele firmy poinformowali, że w tej chwili trwają jeszcze prace związane z przygotowaniem do wykonania projektu inwestycji.

OT Logistics poinformowała także, że - zgodnie z umową zawartą z zarządem portu - spółka zapłaci za 30-letnią dzierżawę ok. 152 mln zł opłaty stałej, dodatkowo w skład czynszu wejdzie część zmienna, zależna od ilości ładunku przeładowanego terminalu.

Dorota Raben, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk przypomniała po podpisaniu umowy, że teren, który wydzierżawił OT Logistics był ostatnią wolną przestrzenią w części głębokowodnej portu. Podkreśliła, że "planowana inwestycja nie tylko podniesie konkurencyjność OT Logistics w obsłudze towarów agro, ale również zapewni w porcie gdańskim infrastrukturę terminalową dla tego typu ładunków na wielką skalę".

Poleć
Udostępnij