Miody pitne mogą być postrzegane jako tradycyjny polski produkt
Miody pitne mogą zacząć być postrzegane przez Portugalczyków jako tradycyjny polski produkt - uważa Dariusz Duda z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Spółdzielnia pszczelarska Apis z Lublina rozpoczęła współpracę handlową z lokalnym dystrybutorem alkoholi w tym kraju.
W ocenie Dudy, Portugalia to wymagający i konkurencyjny rynek w segmencie napojów alkoholowych. - Jednocześnie to rynek bardzo perspektywiczny: Portugalczycy piją w ujęciu rocznym najwięcej wina na świecie, bardzo popularne są też różne likiery i nalewki - wskazał.
Na razie bez miodu spadziowego w pasiekach
Według eksperta polskie miody pitne mogą zostać pozytywnie przyjęte na tym rynku i zacząć być postrzegane w świadomości Portugalczyków jako tradycyjny nasz produkt.
PAIH zwróciła uwagę, że w wyniku działań podejmowanych m.in. przez Apis, Komisja Europejska zarejestrowała miody pitne jako tradycyjny polski produkt wysokiej jakości, wyprodukowany zgodnie ze staropolską recepturą.
"Miód pitny to tradycyjny polski produkt z długoletnią historią. Kontynuatorką tradycji miodosytnictwa w Polsce od momentu swojego powstania w 1932 r. jest Spółdzielnia Pszczelarska Apis z siedzibą w Lublinie" - zaznaczono.
Napoje polskiego producenta dystrybuowane są m.in. w USA, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Japonii, Chinach, Kanadzie czy Australii - teraz dzięki wsparciu PAIH - znaleźć można też je na sklepowych półkach w Portugalii.
Spółdzielnia pszczelarska APIS w Lublinie to polska firma zrzeszająca producentów miodu i lider w tej branży. W ramach współpracy z portugalskim dystrybutorem na tamtejszym rynku dostępne są różne gatunki trunku, m.in.: Staropolski Tradycyjny, Korzenny, Wściekła Pszczoła czy miód z Certyfikatem Ekologicznym.