Urzędnicy promują polską żywność na całym świecie
Działające przy polskich ambasadach i konsulatach Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji zintensyfikowały promocję polskiej oferty rolno-spożywczej. Impulsem okazało się wprowadzenie przez Rosję embarga na nasze produkty.
Podległe bezpośrednio resortowi gospodarki WPHI wykonały szereg analiz sektorowych. "Informacje o polskiej ofercie rolno-spożywczej były szeroko dystrybuowanie w krajach urzędowania. Dane przekazywano w kontaktach bezpośrednich z właściwymi urzędami, organizacjami biznesowymi oraz zainteresowanymi firmami" - twierdzi Ministerstwo Gospodarki.
Poza tym - jak podkreśla resort - na portalach WPHI oraz w bieżącej korespondencji prowadzonej przez placówki stale aktualizowano wiadomości dotyczące polskich produktów.
"Działania te miały szczególnie istotne znaczenie w przypadku rynków pozaeuropejskich, które były relatywnie mniej rozpoznane przez polskich przedsiębiorców" - zaznacza biuro prasowe MG.
Placówki uczestniczyły także w działaniach mających na celu rozpoznanie warunków uzyskania dostępu polskich produktów rolnych do wybranych rynków zagranicznych. Współpracowały w tym temacie z Głównym Inspektoratem Weterynarii oraz Państwową Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
Wydziały pośredniczyły w kontaktach z zagranicznymi służbami fitosanitarnymi i weterynaryjnymi. Przekazywały także informacje na temat warunków dostępu do rynków polskim instytucjom, organizacjom biznesowym oraz przedsiębiorcom.
"W 2014 r. WPHI zrealizowały blisko 180 przedsięwzięć promocyjnych obejmujących swoim zasięgiem sektor rolno-spożywczy. W ramach działań organizowano stoiska informacyjne na targach, misje gospodarcze, konferencje, a także spotkania B2B" - informuje resort gospodarki.