Nowych kontrahentów najłatwiej znaleźć na targach
Organizowane w różnych częściach świata imprezy targowe są nie tylko doskonałą okazją do promocji swoich produktów, ale również nawiązywania nowych kontaktów handlowych.
To szczególnie ważne w kontekście budowania silnej pozycji eksportowej Polski w sektorze rolno-spożywczym.
Jedną z najbliższych okazji do nawiązania nowych kontaktów będą Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia w warszawskim Expo XXI.
Trzecia edycja imprezy to ważne wydarzenie dla polskiego i zagranicznego sektora spożywczego. W tym również dla przedstawicieli handlu, na których czeka wiele korzyści z udziału w wystawie.
Polskie mleczarnie mogą eksportować na Kubę
Strefa spotkań handlowych to specjalnie wydzielona przestrzeń biznesowa. Organizatorzy targów umożliwiają wcześniejsze umawianie spotkań pomiędzy zainteresowanymi podmiotami.
Udział w tych spotkaniach jest korzystny nie tylko dla producentów żywności, ale również dla przedstawicieli sieci, którzy mogą nawiązać kontakty biznesowe z partnerami często nieobecnymi jeszcze na rynku polskim. Jest to więc okazja na wzbogacenie asortymentu półek sklepowych o nowe produkty.
Agnieszka Szpaderska, manager targów przekonuje, że "rozmowy handlowe podczas targów pomagają w budowaniu optymalnego portfolio produktów i marek, a udział w konferencjach branżowych poświęconych między innymi kwestiom nowoczesnego handlu czy bieżącym wyzwaniom sektora pozwala na lepsze monitorowanie sytuacji rynkowej, śledzenie trendów czy podnoszenie konkurencyjności".
Eksport produktów wieprzowych idzie w górę. Kierunek Azja
– W poprzedniej edycji targów WordlFood Warsaw miałam okazję brać udział w spotkaniach biznesowych odbywających się na terenie targów. Ciche miejsca do rozmów i negocjacji, idealnie dopasowani ofertą producenci i dostawcy oraz świetna oprawa. Udało nam się zyskać parę ciekawych kontaktów i nawiązać współpracę z polskim dostawcą, która mam nadzieję i tak się zapowiada, będzie trwała przez lata. Myślę że podczas rozmów na stoisku nie udałoby się tak dobrze poznać firm jak przy indywidualnych spotkaniach. Późniejsza wizyta i obejrzenie produktów to dobre dopełnienie rozmów – przekonuje Katarzyna Linoż, dyrektor ds. marketingu i nowych produktów firmy Eko-Wital.
Patronem merytorycznym targów WorldFood Warsaw jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, która jest również organizatorem jednego z paneli tematycznych poświęconych funkcjonowaniu łańcucha dostaw żywności i zmianom, jakie w nim następują.
Polscy przedsiębiorcy eksportują w coraz dalsze zakątki świata
Targi WorldFood Warsaw na stałe już wpisały się w kalendarz wydarzeń biznesowych sektora spożywczego.
O ich randze najlepiej świadczy udział znakomitych ekspertów, wciąż rosnąca liczba wystawców i zwiedzających z całego świata (w tym z Chin, Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii i wielu innych krajów).
Co ważne, aż 94 proc. uczestników targów to osoby decyzyjne w firmach – właściciele, prezesi, kierownicy poszczególnych działów.