Jeżeli chcemy podbić chiński rynek, musimy działać wspólnie
Polskie firmy z sektora rolno-spożywczego powinny działać wspólnie, jeżeli chcą w kolejnych latach istotnie zwiększyć eksport. Tylko konsolidacja daje szansę na dotarcie do chińskiej klasy średniej, która jest najbardziej zainteresowana towarami z Europy.
- Musi być większa konsolidacja polskich firm, bo pojedynczy eksporter na rynku chińskim zginie jak kropla w ocenie potrzeb. Dlatego należy tworzyć silne konsorcja i grupy, które będą wieloproduktowe. Jeżeli dołożymy do tego jedną i rozpoznawalną markę, to za 5-10 lat możemy być naprawdę liczącym się graczem - zauważa szef resortu rolnictwa Marek Sawicki.
Minister 13 kwietnia był gościem konferencji, której uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytanie, jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin.
Waldemar Broś, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich zwraca uwagę, że wejście i stała obecność na chiński rynku to dla wielu firm z sektora mleczarskiego kapitalna szansa. - Nie jest jednak łatwo, bo wymianę handlową utrudniają tamtejsze przepisy sanitarne - zaznacza Broś.
[WIDEO] Zachęcamy do obejrzenia relacji z konferencji zorganizowanej przez Polsko-Chińską Radę Biznesu