Największy wzrost wartości sprzedaży w trzech kwartałach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego odnotowano w handlu z Nigerią. Sprzedaż do tego państwa wzrosła 3-krotnie.
Polscy eksporterzy żywności coraz śmielej sprzedają swoje produkty na egzotycznych do tej pory rynkach - wynika z analizy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
I tak największy wzrost wartości sprzedaży w trzech kwartałach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego odnotowano w handlu z Nigerią. Sprzedaż do tego państwa wzrosła 3-krotnie, osiągając 33,7 mln euro. A to głównie z powodu znaczącego eksportu pszenicy.
Po trzech kwartałach bieżącego roku spadł eksport artykułów rolno-spożywczych - informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Od stycznia do końca września wartość sprzedaży zagranicznej artykułów rolno-spożywczych wyniosła 17,601...
Sprzedaż dużej partii pszenicy przyczyniła się również do wzrostu wartości polskiego eksportu m.in. do RPA i Arabii Saudyjskiej.
W efekcie, łączna wartość sprzedanych towarów rolno-spożywczych do RPA wzrosła o 62 proc. i wyniosła 51 mln euro, natomiast do Arabii Saudyjskiej poszła w górę o 40 proc. i do ponad 258 mln euro.
Z kolei wzrost sprzedaży cukru do Gruzji spowodował, że wartość eksportu do tego kraju wzrosła prawie 2-krotnie.
Natomiast większy eksport puchu do Tajwanu przyniósł również ponad dwukrotny wzrost eksportu do tego kraju.
W przypadku Australii, za sprawą większego eksportu papierosów odnotowano wzrost sprzedaży z 27 mln euro do 48 mln euro, czyli o 75 proc.
Zwraca uwagę również wzrost wartości eksportu do Hongkongu o 48 proc. do 128 mln euro, co wynikało z większej sprzedaży mięsa wieprzowego i podrobów jadalnych.