Downsizing w silnikach Deutza
Producent silników Deutz zwiększa portfolio małych motorów o niskiej mocy. Robi to poprzez nowy wariant silnika serii TCD – 2,9-litrowego i 3-cylindrowego motoru.
Nowy silnik to 2,2-litrowy i też 3-cylindrowy motor TCD, generujący moce od 30 do 76 KM. Jego zastosowanie producent upatruje w lekkich pojazdach transportowych oraz lekkich maszynach jak np. nośniki, czy lekkiej konstrukcji urządzenia do prac polowych. 2,2-litrowy TCD reprezentuje przyszłościową wersję silników zasilanych także LPG oraz CNG.
Te silniki są dedykowane do wózków widłowych, maszyn i pojazdów pracujących wewnątrz hal, gdyż zasilanie gazem płynnym związane jest z małą emisją zanieczyszczeń. Wariant gazowy generuje od 35 do 74 KM i reprezentuje pierwszy typoszereg produktów Deutz, który może być dostosowany do pracy na oleju napędowym, jak i na paliwach CNG i LPG.
Silniki te spełniają normy czystości spalin Euro V, z pomocą trójdrogowego konwertera katalitycznego, bez konieczności zaawansowanego system oczyszczania spalin. Wszystkie silniki TCD/G 2.2 i wariant 2.9-litrowy tworzą tę samą platformę silników pozwalającą na wykorzystanie różnych paliw, w zależności od sposobu i rodzaju zastosowania silnika. Nowe motory zostaną wprowadzone na rynek od 2019 roku, w momencie wejścia nowych norm czystości spalin w życie.
Projekt Deutz TCD 5.0
TCD 5.0 to nazwa nowych 4-cylindrowych, rzędowych silników Deutza chłodzonych cieczą o 5-litrowej pojemności skokowej. Silniki te będą wprowadzane do produkcji od 2019 r. Te naprawdę kompaktowe Diesle zawierają turbinę oraz chłodnicę powietrza dolotowego. Silniki generują moc od 136 do 204 KM.
Motory tego typoszeregu budowane są zgodnie z zasadą downsizingu, co pozwala osiągać wyższe moce, z mniejszych pojemności skokowych silnika. To pozwala na np. wymianę większych silników na mniejsze lub zwiększenie mocy przy pozostawieniu silnika o takich samych rozmiarach. W dodatku silnik taki, zdaniem producenta, pracuje znacznie efektywniej i z mniejszym zużyciem paliwa.