Deutz – nowe silniki do maszyn Off-Highway

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
23-02-2018,12:45 Aktualizacja: 23-02-2018,8:13
A A A

Czterocylindrowy silnik rzędowy Deutz TCD 9.0, który został zaprezentowany na targach Bauma China w Szanghaju, jest jednym z czterech nowych silników firmy Deutz, które są ogniwem rozszerzającym ofertę firmy o motory górnych zakresów mocy.

TCD 9.0, który ma moc 300 kW (408 KM) i maksymalny moment obrotowy 1700 Nm, wraz z TCD 12,0 o mocy 400 kW (544 KM) i momencie obrotowym o wartości 2500 Nm oraz silnikiem TCD 13,5 o mocy 450 kW (612 KM) i momencie obrotowym do 2800 Nm tworzą już kolejną część rodziny - sześciocylindrowych silników rzędowych. Wszystkie trzy modele działają na tej samej platformie, z ujednoliconym interfejsem i identyczną przednią i tylną stroną, co znacznie ułatwia integrację i serwis silników. Udział części wspólnych wynosi około 65%, co zmniejsza złożoność obsługi i optymalizuje zapasy części zamiennych. Na końcu zakresu mocy tej rodziny silników znajduje się sześciocylindrowa jednostka rzędowa TCD 18.0 o mocy 620 kW (843 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy 3600 Nm.

Wymieniona grupa silników przeznaczona jest specjalnie dla ciężkiego sprzętu budowlanego o wysokich wymaganiach odnośnie mocy i momentu obrotowego. Ich produkcja seryjna rozpocznie się od 2019 r. Te nowe, potężne silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem stanowią idealne rozwiązanie do zastosowań w ciężkich warunkach, zarówno z technicznego, jak i komercyjnego punktu widzenia. W niższym zakresie mocy wyjściowych, Deutz będzie również oferował elektryczne systemy napędowe w przyszłości w ramach strategii E-Deutz. Klienci będą mogli wybrać, jaka jest optymalna kombinacja konwencjonalnych i elektrycznych elementów napędowych do ich konkretnego zastosowania. Poprzez znaczną poprawę emisji i wydajności, Deutz zamierza stać się liderem rynku innowacyjnych systemów napędowych w sektorze off-highway.

 

 

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.
Aktualne wydanie RPT
6/2024

Amatechnica powraca

Triliada 2024 za nami

Manewry Łąkowe Samasz 2024

Ładowarek elektrycznych przybywa -cz. I

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT