Tandemowa skorupa z Auto-Techu
PSB 16 Maxx to nowa przyczepa z zakładu w Czerwinie. Tym razem producent wykonał pojazd o maksymalnej ładowności 16 ton.
Ta nowa 'skorupa' podobnie jak większość przyczep w tym typoszeregu, jest zbudowana na podwoziu tandemowym. Do połączenia z ciągnikiem służy dolny zaczep transportowy, który można regulować poprzez odkręcenie jego ucha i przykręcenie go na innej wysokości. W wersji standardowej producent montuje tylko jedne tylne drzwi wysypowe.
Opcjonalnie istnieje możliwość wywrotu na bok i związana z tym opcja ustawienia wywrotu na daną stronę. To zdecydowanie pozwoli na większą funkcjonalność przyczepy, bo można wysypać zgromadzony w skrzyni materiał na bok, co często jest wymagane, przy braku przestrzeni do wysokiego podnoszenia skrzyni (np. w starych, niskich budynkach).
Ładowność tego pojazdu wynosi 16 ton, z kolei pojemność skrzyni to 22 m3. Wewnętrzna długość przyczepy wynosi 6 m. Dla przewożenia materiałów objętościowych, aby zwiększyć pojemność 'skorupy' możliwy jest montaż nadstaw, o wysokości 0,5 m, co zwiększa pojemność skrzyni o 6,6 m3.
W standardzie producent montuje ogumienie o rozmiarze 550/60 R22,5. Na wyposażeniu znajdują się m.in. podstawki (kliny) do blokowania kół, dwuobwodowa instalacja pneumatyczna oraz hydraulicznie sterowana tylna klapa wraz z ryglowaniem.
W opcji będzie oferowana hydrauliczna stopa podporowa oraz podest z drabinką.