Zasław z Zagórza z okazji jubileuszu 60-lecia produkcji przyczep rolniczych powraca po ponad 20 latach przerwy do budowy dwuosiowego skrzyniowego modelu D-55 o ładowności 6 t.
Współczesna konstrukcja ma się wprawdzie opierać na dokumentacji technicznej sprzed ponad ćwierćwiecza, ale pod kątem zastosowanych materiałów i wykonania będzie nawiązywać do nowoczesnych standardów. Zmodyfikowane zostało także podwozie. Ogumienie diagonalne o wymiarze 9.00-20 zastąpiono radialnym 11.5/80R15.3. Masa własna nowej przyczepy w wersji podstawowej wynosi 2,7 t, a więc dokładnie tyle samo co w przypadku jej poprzedniczki. Pojemność skrzyni wyposażonej w burty o wysokości wewnętrznej 50 cm to 5,25 m3, zaś z nadstawkami o wysokości 35 cm – 8,9 m3.
Mimo że rama wraz ze skrzynią osadzone są na resorach wielopiórowych dawnej myśli technicznej, to dopuszczalna prędkość transportowa wynosi 40 km/h. Produkowana dawniej Autosanka D55 mogła poruszać się maksymalnie do 25 km/h. W standardzie nowa przyczepa będzie dostosowana do współpracy z jednoobwodową hamulcową instalacją pneumatyczną, zaś za dopłatą również w wersji dwuobwodowej. Co ciekawe i ważne, powszechnie wytykana jako wada większa odległość podłogi od podłoża w tej konstrukcji pojazdach jest tylko złudzeniem optycznym. Prześwit między dnem skrzyni, a ziemią zarówno w starym modelu D55, jak i nowym z oznaczeniem D-55 wynosi 1,35 m, a więc bardzo podobnie jak we współczesnych przyczepach.