Nowa seria ciągników New Holland T5 w Polsce
Marka New Holland wprowadziła ulepszenia do popularnej serii ciągników T5, której modele spełniają normy emisji spalin Tier 4B.
Nowa seria została poddana przeprojektowaniu, w celu sprostania zmieniającym się wymaganiom hodowców oraz rolników potrzebujących zwrotnego ciągnika o średniej mocy do pracy codziennej, o mieszanym charakterze.
New Holland – maszyny dla hodowców
Ciągniki od 99 do 117 KM
Ciągniki New Holland nowej serii T5, mają silniki ECOBlue Compact HI-eSCR odznaczają się zwiększoną wydajnością i mają, zdaniem producenta, o 24 % większy zapas momentu obrotowego. Nową serię T5 tworzą trzy modele: T5.100 o mocy 99 KM, T5.110 o mocy 107 KM i T5.120 o mocy 117 KM. Ich maksymalne wartości momentu obrotowego przy prędkości obrotowej 1500 obr./min wynoszą odpowiednio 430, 468 i 491 Nm.
Ciągniki są wyposażone w silniki produkcji FPT Industrial - F5C o pojemności 3,4-litra, z systemem zasilania paliwem Commn Rail. Zastosowano w nich technologię ECOBlue Compact HI-eSCR oraz Low Rate EGR (układ recyrkulacji spalin o niskim natężeniu przepływu). Compact SCR i Low Rate EGR zostają wprowadzane do ciągników o niższej mocy i ograniczonych wymogach w zakresie chłodzenia, dla których gabaryty mają kluczowe znaczenie. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 165 litrów, podczas gdy zbiornik preparatu AdBlue mieści 12 litrów.
Nowe zawieszenie i kabiny w tej klasie
Ciągniki nowej serii T5 zostały wyposażone w zawieszenie Terraglide. Daje ono większy komfort jazdy, porównywalny do komfortu obecnego w ciągnikach wyższych serii i większych rozmiarów. W opcji możliwe jest wyposażenie przedniej osi w hamulce. Kabiny VisionView z panoramiczną przednią szybą i dużymi wycieraczkami o zakresie roboczym 200 stopni zapewniają lepszą widoczność nawet w trudnych warunkach pogodowych. Użytkownik może również skorzystać m.in. dodatkowego schowka znajdującego się po lewej stronie fotela.
New Holland serii T5 z Euro IV
Do bezpieczniejszej pracy nocą służą nowe światła robocze LED o wysokiej mocy. Opcjonalne 8 świateł LED generuje oświetlenie o natężeniu 15 600 lumenów i szerszym zakresie emisji białego światła. W porównaniu ze światłami halogenowymi i jednakowej mocy, te światła zapewniają o 145% większe oświetlenie i dłuższą trwałość przy mniejszym zużyciu energii.
Przekładnia Electro Command
Nowe przekładnie zostały wyposażone w dwa automatyczne tryby zmiany biegów: transportu i w polu. Poprawiły one m.in. zdolności jezdne ciągnika. W przypadku pracy w transporcie operator wkłada mniej wysiłku w sterowanie dzięki uproszczonemu mechanizmowi zmiany biegów. Wpływa to również na zmniejszenie zużycia paliwa. Do pracy w polu zastosowanie ma tryb automatycznej pracy, który reguluje prędkość obrotową silnika i pracę przekładni. Skrzynia biegów ECO Electro Command o prędkości maksymalnej wynoszącej 40 km/godz., ma 16x16 biegów, w opcji - 32x32 – z biegami pełzającymi. Przekładnie mają trzy nowe ustawienia szybkości reakcji przekładni nawrotnej, pozwalające operatorowi na ustawienie szybkości zmiany kierunku jazdy do przodu i do tyłu, co ma szczególne znaczenie podczas pracy z ładowaczem czołowym.
Ciągniki mają zwiększony udźwig, obecnie nośność tylnego 3-punktowego podnośnika została podniesiona do 5420 kg, przedni (opcjonalny) unosi ciężar 1850 kg. Z kolei standardowy wydatek oleju dla złączy hydraulicznych to 65 l/min. przy ciśnieniu 190 bar.