New Holland T9 drugiej generacji
Podczas kończących się dzisiaj (26 lutego) targów SIMA 2015 we Francji oficjalnie zaprezentowano nową rodzinę przegubowych ciągników marki New Holland.
Zmianie uległy przede wszystkim jednostki napędowe. Nowe T9-ki mają pod maską sześciocylindrowe silniki FPT dostosowane do normy emisji spalin Euro IV. Wymogi te spełniają dzięki zwiększeniu udziału wtryskiwanego preparatu AdBlue w strumień spalin oraz rozbudowie układu dolotowego.
Rodzina T9 została nie tylko zmodernizowana, ale także powiększona o jeden model. Składać się będzie teraz z siedmiu przedstawicieli o mocach znamionowych w zakresie 370-620 KM i maksymalnych z załączonym trybem power boost w przedziale 429-682 KM.
W nowej gamie T9 wprowadzono również przekładnię zębatą wałka WOM pozwalającą osiągnąć prędkość 1000 obr./min przy obrotach silnika wynoszących 1800 na minutę, a nie 2000 jak miało to miejsce w przypadku poprzednich modeli.
Wewnątrz kabiny też pojawiły się zmiany. W miejsce terminala pokładowego IntelliView III zawitał na podłokietniku komputer IntelliView IV z większym czytelniejszym ekranem. Ponadto dżojstik został wzbogacony o pokrętło do ustawiania prędkości docelowej dla systemu zarządzania jazdą.