Zaprezentowane w zeszłym roku ciągniki Kubota MGX trzeciej generacji trafiły do polskich dilerów tej marki. Seria tych traktorów składa się z pięciu modeli o mocach od 104 do 143 KM.
Ciągniki Kubota MGXIII mają silniki czterocylindrowe, ale o różnej pojemności. W modelach M95GX-III oraz M105GX-III wynosi ona 3,8 l, natomiast ciągniki M115GX-III, M125GX-III i M135GX-III posiadają silnik o pojemności aż 6,1 l. Obie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin Euro IV. Jak zapewnia producent, w silnikach zoptymalizowano krzywe mocy i momentu obrotowego co przekłada się na zwiększenie wydajności względem ciągników serii MGX-II. W rezultacie oba silniki osiągają maksymalną moc przy znacznie mniejszych obrotach, jednocześnie oferując jeszcze większy moment obrotowy. Przekłada się to nie tylko na zmniejszenie zużycia paliwa, ale również na mniejszy poziom hałasu w kabinie oraz większy komfort operatora. Silnik w trzeciej generacji ciągników Kubota MGX otrzymał również znacznie większą chłodnicę – jej pojemność jest większa aż o 30%, co w połączeniu z dwoma dodatkowymi wlotami powietrza pod maską zapewnia znacznie wydajniejsze chłodzenie. Poprawiono ponadto dostęp do wszystkich punktów obsługowych, ułatwiając w ten sposób konserwację maszyny.
Trwają pokazy ciągników i maszyn marki Kubota. Jeden z nich odbył się 25 maja w Leśniewie niedaleko Węgorzewa. Zaprezentowano na nim nie tylko japońskie traktory i maszyny w kolorze pomarańczowym produkowane w fabrykach marki Kverneland, ale...
Skrzynia biegów Power Shift ma 8 przełożeń głównych i trzy półbiegi (24/24). Opcjonalne biegi pełzające umożliwiają uzyskanie 32 przełożeń w każdym kierunku. Jak zapewnia producent, dzięki zastosowaniu wysoce zaawansowanego mikroprocesora, zmiana biegów pod obciążeniem jest jeszcze bardziej płynna i precyzyjna. Przekładnia zastosowana w ciągnikach Kubota MGX-III umożliwia zmianę biegu za pomocą jednego przycisku, nie wymaga to nawet podnoszenia ręki z prawego podłokietnika.Przekładnia Power Shift ma możliwość pracy w trybie automatycznym.
Ciągniki Kubota MGXIII mają system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn. Przekładnia stożkowa zastosowana w przedniej osi traktora zapewnia promień skrętu na poziomie 55°. Przy kącie skrętu powyżej 35° ciągnik automatycznie zwiększa prędkość obrotu przednich kół. Każdy z ciągników tej serii można opcjonalnie wyposażyć w system amortyzacji przedniej osi, co znacząco zwiększa przyczepność przednich kół traktora oraz komfort pracy operatora.
Opcją dodatkową dedykowaną do ciągników serii MGX-III jest terminal IsoMatch Tellus o rozmiarze 12 cali lub IsoMatch Tellus Go o rozmiarze 7 cali. Są one kompatybilne ze standardem ISOBUS. W połączeniu z funkcją GEOcontrol oraz odbiornikiem GNSS możliwe jest kontrolowanie sekcji lub zmiennych dawek w maszynach towarzyszących wspierających standard ISOBUS.