Kubota MGX czwartej generacji
Japoński producent wprowadza kolejną, czwartą już generację ciągników „Grand X”. Seria ta doczekała się usprawnień dotyczących m.in. skrzyni biegów i charakterystyki pracy silnika.
Czwarta generacja ciągników Kubota MGX – podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, składa się z pięciu modeli o mocach od 104 do 143 KM. Zmianą widoczną na pierwszy rzut oka jest nowa pokrywa silnika, pod którą może być jedna z dwóch stosowanych w tej grupie jednostek napędowych: V3800 o pojemności 3,8 litra (w modelach M95GX-IV i M105GX-IV) albo V6108 o pojemności 6,1 litra (w modelach M115GX-IV, M125GX-IV i M135GX-IV).
Producent zoptymalizował sterowanie silnikami w taki sposób, aby uzyskiwały one maksymalną moc przy niższych obrotach. Ciągniki Kubota MGX-IV są wyposażone w przekładnię Powershift z 8 biegami zmienianymi pod obciążeniem w 3 zakresach reduktora, czyli 24x24 albo 32x32 biegi w opcji z biegami pełzającymi. Przekładnia umożliwia zmianę do 8 biegów bez konieczności wysprzęglania. W trybie automatycznym ciągnik sam dostosowuje przełożenie, adekwatnie do warunków pracy i obciążenia, co przydaje się szczególnie przy zmiennych warunkach glebowych i w nierównym terenie. Nowością w nowych MGX-ach jest układ automatycznego rozłączania napędu na cztery koła podczas wykonywania nawrotu. Ponadto ciągniki mają amortyzowaną przednią oś. Tylny TUZ jest kat. III, jego udźwig wynosi 6100 kG na końcach ramion, z kolei w modelach M95GX-IV i M105GX-IV udźwig wynosi 5000 kG). Hydraulika w standardzie oferuje trzy pary złączy, w opcji są dostępne cztery.
Gotowe na precyzję
Przepływ oleju każdej z sekcji jest regulowany z fotela operatora. Przedni TUZ jest zintegrowany z podwoziem ciągnika, co zapewnia lepszą stabilność i wyższą wytrzymałość w pracach wymagających użycia przedniego WOM-u. Czwarta generacja jest w pełni kompatybilna z rozwiązaniami dla rolnictwa precyzyjnego. Opcjonalne elementy zapewniające zgodność ze standardem ISOBUS, umożliwiają ograniczać koszty pracy, paliwa oraz kosztów związanych ze zużyciem środków ochrony roślin, nawozów i materiału siewnego.
Wysoki komfort
Oprócz standardowych wersji Kubota MGX czwartej generacji, japoński producent może zaproponować montaż amortyzowanej przedniej osi, co poprawia komfort prac polowych i podczas transportu. Opcja Work Cruise, pomaga utrzymać stałe obroty silnika, niezależnie od obciążenia. Dzięki temu, praca z maszynami towarzyszącymi jest stabilna. Ciągniki posiadają możliwość zapamiętania dwóch najczęściej używanych prędkości obrotowych silnika, co można wykorzystać przy ciągłej pracy w polu i podczas nawrotów na uwrociach.