Irum Tagro, czyli nowoczesne ciągniki z Rumunii
Rumuński producent pojazdów leśnych i rolniczych wprowadził do swojej oferty nową serię ciągników z tego drugiego sektora. Rodzina Irum Tagro składa się z trzech modeli, w których serce stanowi czterocylindrowy silnik włoskiej marki FPT o pojemności skokowej 3,4 l.
Najmniejszy przedstawiciel serii rozwija maksymalnie 86, zaś jego więksi bracia 95 i 102 KM przy prędkości jednostki napędowej 2200 obr./min. Wszystkie diesle spełniają normę czystości spalin Stage IV.
![Başak 5120](/gfx/agropolska/_thumbs/pl/defaultaktualnosci/21/520/1/basak_5120,lIN73mShlVTPprnSWaum.jpg)
Başak 5120. Turecki elegancik
Firma Irum postawiła na prostą, typowo mechaniczną przekładnię z 12 biegami do przodu i taką samą ich liczbą do tyłu. Za obsługę skrzyni odpowiadają trzy proste dźwignie. Jedna służy do zmiany przełożeń podstawowych, druga za wybór półbiegu, a trzecia kierunku jazdy.
Zębata pompa hydrauliczna dysponuje wydatkiem 60 l/min. Dostarcza ona olej m.in. do: tylnego podnośnika o maksymalnym udźwigu 4,4 t, opcjonalnego przedniego podnośnika o udźwigu 2,2 t oraz trzech tylnych szybkozłączy. Sterowanie sekcjami odbywa się mechanicznie, dźwigniami na prawym błotniku.
Rozstaw osi ciągników Irum Tagro wynosi 2,32 m, zaś ich masa własna to 4 t. Wzrok przykuwa dość nowoczesna sylwetka pojazdów oraz dość proste, ale przestronne i bardzo estetycznie wykonane wnętrze czterosłupkowej kabiny. Przedstawicielem marki Irum Tagro w Polsce jest przedsiębiorstwo Kopa-Kamiński Maszyny Leśne z Konina.