Deutz-Fahry Agrotrony w pracy
Ostatniego dnia sierpnia 2017 r. ciągniki Deutz-Fahr z oznaczeniem Agrotron pracowały w miejscowości Staw k. Gąbina. Były to traktory serii 6, 7 i 9 o mocach od 160 do 340 KM z różnymi skrzyniami biegów. Pokaz zorganizowało polskie przedstawicielstwo marki SDF.
Ciągniki Deutz-Fahr oferowane są z silnikami o mocach w zakresie 35-340 KM. Montowane są w nich różne skrzynie biegów. Najprostsze przekładnie w pełni mechaniczne bez półbiegów znajdziemy w traktorach o mocach od 35 do 130 KM. Natomiast skrzynie biegów typu Powershift, czyli z półbiegami załączanymi pod obciążeniem elektrohydraulicznie bez naciskania pedału sprzęgła montowane są w Deutz-Fahrach mających moce w zakresie 70-210 KM.
Deutz-Fahr – Ogólnopolski Dzień Dilera
Najnowszą przekładnią marki SDF jest RCshift, czyli skrzynia mechaniczna, ale zrobotyzowana. Ma ona 5 biegów podstawowych i po 6 półbiegów na każdym z nich do przodu i 3 do tyłu. Wszystkie mogą pracować w trybie w pełni automatycznym, czyli być przełączane elektrohydraulicznie. Można programować biegi i półbiegi startowe, agresywność i zakres ich przełączania. W ciągniku Deutz-Fahr RCshift nie ma dźwigni zmiany biegów, tyko dżojstik i podłokietnik. Traktory z taką przekładnią dostępne są w zakresie mocy 149-215 KM.
Najbardziej zaawansowaną skrzynią biegów w ciągnikach Deutz-Fahr jest przekładnia bezstopniowa TTV. Montowana jest w traktorach o mocach od 100 do 340 KM. Podstawą jej działania jest mechaniczne przeniesienie napędu poprzez koła zębate, które wspiera hydraulika. Przykładowo, aby ruszyć ciągnikiem z taką skrzynią z miejsca, ok. 70% energii pochodzi z kół zębatych, a 30% z oleju. Dzięki temu straty mocy przenoszonej z silnika do kół są niższe niż w przypadku pełnej przekładni hydrostatycznej.