Claas wprowadza nową generację ciągników Arion serii 500 i 600
Nowe ciągniki mają rozszerzone warianty wyposażenia, szerszą gamę silników i nowe funkcje m.in. wyposażenie w Cis+, nowy terminal Cebis oraz ulepszone przekładnie Hexashift i Cmatic. Ciągniki otrzymały także nowo opracowaną przez inżynierów Claasa amortyzację przedniej osi o nazwie Proactiv.
Claas wprowadził po raz pierwszy trzy warianty wyposażeniowe ciągników Arion serii 500 i 600. Obecnie będzie ono podzielone na trzy grupy: podstawowe – Cis, nowe i ulepszone Cis+ oraz najlepiej wyposażona wersja - Cebis. Wszystkie wersje wyposażenia ciągników są dostępne z mechaniczną przekładnią typu Powershift o nazwie Hexashift. W opcji wyposażenia Cis+ oraz Cebis może być zamontowana przekładnia bezstopniowa Cmatic.
Claas - nowa generacja serii ciągników Axion 900
Uproszczona wersja ciągników Cis wykorzystuje prostą przekładnię Hexashift, zawory hydrauliczne sterowane ręcznie oraz podstawowy wyświetlacz Cis. Z kolei wersja Cis+ oferuje sterowanie elektroniczne hydrauliką oraz dysponuje kolorowym wyświetlaczem Cis w standardzie. Obie te wersje (Cis i Cis+) mają w wyposażeniu fabrycznym podłokietnik wielofunkcyjny z dżojstikiem Electropilot i Drivestick do obsługi przekładni. W skład wyposażenia Cebis wchodzi całkowicie od nowa zaprojektowany terminal Cebis, z 12-calowym wyświetlaczem dotykowym i tzw. szybkim dostępem Direct Access oraz uchwyt wielofunkcyjny Cmotion.
Większe spektrum mocy
Claas zwiększył liczbę ciągników w obu seriach, zarówno w dolnym jak i górnym zakresie mocy. Najmniejszą moc (125 KM) ma Arion 510, najwyższą mocą legitymuje się Arion 660 (185 albo 205 KM z CPM – Claas Power Managenment). Ciągniki Arion 600 są wyposażone w silniki 6-cylindrowe, a Ariony serii 500, pracują z silnikami 4-cylindrowymi. W Arionach 600 silniki obniżają obroty na biegu jałowym z 800 do 650/min., co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Wszystkie silniki obu serii spełniają normy czystości spalin Euro IV, dzięki połączeniu recyrkulacji spalin, filtrowi cząstek stałych oraz SCR.
Claas – szkolenia z agrotroniki w nowoczesnych maszynach rolniczych.
Dwie przekładnie
Przekładnie dostępne we wszystkich modelach obu serii ciągników to Hexashift oraz Cmotion. W przypadku przekładni Powershift, ciągniki mają nowy tempomat, który powoduję pracę z wybraną przez operatora prędkością ciągnika, przy automatycznie dobieranej optymalnej prędkości obrotowej silnika. Ciągniki mają zintegrowaną funkcję Smart Stop. Do zatrzymania ciągnika wystarczy teraz wciśnięcie pedału hamulca. Powoduje to wysprzęglenie przekładni, bez konieczności włączania sprzęgła. Zmiany dosięgnęły także nowej przekładni Cmatic. Otrzymała ona m.in. nowe oprogramowanie, które poprawia współpracę z silnikiem.
Wszystkie nowe modele Claas Arion 500 i 600 mogą być wyposażone w nową amortyzację przedniej osi o nazwie Proactiv. Jak podaje producent – szeroki rozstaw cylindrów amortyzatora powoduje lepsze trzymanie się ciągników na drogach, szczególnie na zakrętach i ogranicza kołysanie się pojazdów. Układ jezdny nowych Arionów zmodyfikowano pod względem wygody obsługi i wykonywania pracy w polu przez operatora. Może on m.in. zmienić liczbę obrotów koła kierownicy poprzez jeden przycisk.
Układ jezdny ciągników otrzymał hamulec postojowy - Parklock - załączany elektronicznie. Jest on umiejscowiony w czwartej pozycji dźwigni Revershift. Kiedy operator nie włączy hamulca i opuści fotel, hamulec uaktywni się automatycznie. Ciągniki obu grup mają obecnie hydraulikę Load Sensing o wydatku 110 l/min., w opcji jest to 150 l/min. Modyfikacje objęły również kabinę; do wyboru są dwa modele – z czterema albo pięcioma słupkami.
Więcej szczegółów w RPT 9/2017