Ciągniki Iseki 6490
Iseki to wręcz legendarna marka japońskich ciągników i swoista nowość na naszym rynku. Stanowią one rozwiązanie dla małych gospodarstw, dobrze wpasowują się także w zapotrzebowanie sprzętowe w gospodarstwach sadowniczych, jagodnikach jak i pracach komunalnych itp.
Iseki posiada w ofercie ciągniki z silnikami o mocach maksymalnych od 18 do prawie 101 KM. Grupa ciągników tej marki o średniej mocy to TG 6000. W niej znajduje się pięć podstawowych modeli, różniących się mocą - w zakresie od 37 do 66 KM. TG 6490 to prawie najsilniejszy z nich, ma silnik 48-konny.
Trzy warianty przekładni
Modele TG 6490 mogą występować z rożnymi konfiguracjami, najważniejsza jednak różnica polega na zastosowanej przekładni. Grupa modeli TG 6490 AL ma przekładnię mechaniczną 12x12 z mechanicznym rewersem. Typoszereg oznaczony jako TG 6490 AGL, zawiera przekładnię dwusprzęgłową z trzema zakresami wybieranymi ręcznie, z możliwością zmiany 8 biegów pod obciążeniem bez sprzęgła lub w trybie automatycznym. Trzeci wariant przekładni to hydrostatyk, umożliwiający płynne przyspieszanie w zakresie od 0 do 36 km/h. Taka wersja posiada oznaczenie AHL.
Silnik - 48 KM i mocna hydraulika
Prawie największa wersja Iseki w grupie TG 6000 ma 4-cylindrowy, wolnossący silnik o zapłonie samoczynnym, zasilanym w paliwo rzędową pompą wtryskową. Są to ciągniki proste i jednocześnie posiadające wysokie parametry użytkowe w tej klasie. W wyposażeniu standardowym znajduje się m.in. trzyzakresowa przekładnia (w tym biegi pełzające). Jak podaje producent – Iseki 6490 ma wysokowydajną hydraulikę. W zależności od wersji zamontowanej przekładni, pompa hydrauliczna ma wydatek 81,7 l/min. (w wersji AL), gdzie 29,3 l, wymaga praca układu kierowniczego, a 52,4 l/min. przeznaczone jest dla wyjść hydraulicznych i TUZ-u. W kompletacji AGL, układ hydrauliczny dostarcza 62,3 l/min., z czego układ kierowania pobiera 18,5 l/min., a dla TUZ i hydrauliki pozostaje ok. 44 l/min. Ciągniki typoszeregu 6000 mają mały promień skrętu wynoszący 3,01m. Szerokość minimalna ciągnika to zaledwie 140 cm. Wałek WOM ma dwie prędkości 540/540E (750 obr./min.), co pozwala na ekonomiczną pracę z różnymi maszynami. Kabina jest produkowana w Polsce i spełnia wszystkie standardy oraz wymogi bezpieczeństwa zapewniając komfort operatorowi; jest wyposażona w układ klimatyzacyjny oraz wygodne siedzisko marki Grammer. Masa ciągnika sięga prawie 2 ton. Nie stanowi zatem przeszkody praca ciągnika z większymi maszynami, jak również wykonywanie zadań wymagających dużej siły uciągu jak transport, zabiegi ochroniarskie czy uprawa gleby.