Case IH Farmall A z nowym silnikiem do 114 KM
Zmodernizowana rodzina ciągników Farmall A to cztery ciągniki nowej generacji wyposażone w nowy, 4-cylindrowy silnik F5C o pojemności 3,4 litra marki FPT z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową.
Moc od 86 do 114 KM
W tej serii marka Case IH oferuje modele o mocy: 86, 99, 107 lub 114 KM. Ponadto, piątym całkowicie nowym modelem jest Case IH Farmall 95A o mocy 95 KM z napędem tylko na tylną oś. Prosta, solidna konstrukcja ciągników tej serii pozwala sądzić, iż będą długo służyły ich użytkownikom. Warto zauważyć, iż czasookresy przeglądów serwisowych wynoszą aż 600 motogodzin.
Silnik FPT z Common Rail
Nowy 4-cylindrowy silnik FPT z wtryskiem Common Rail zastosowany w ciągnikach Farmall A dostarcza moc maksymalną przy 1900 obr./min. Oprócz możliwości uzyskania niskiego zużycia paliwa przekłada się to na jeszcze wyższy komfort pracy dzięki obniżeniu poziomu hałasu i drgań. Dzięki technologii dopalania spalin w cylindrach - system CEGR oraz katalizatora DOC wraz z filtrem cząstek stałych DPF, silniki te spełniają normy emisji spalin Euro IIIB. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest prędkości obrotowej wynoszącej 1500 obr./min.
Do nowych ciągników Farmalli A dostepna jest przekładnia zsynchronizowana mechaniczna 12x12 lub 20x12 z biegami pełzającymi albo Powershuttle 12x12, która umożliwia zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła.
Układ hydrauliczny i WOM
Nowe traktory Farmall A są dostępne z dwiema rodzajami pomp hydraulicznych - standardową o wydatku 47 l/min. i opcjonalną o wydatku 63 l/min. - obie w układzie otwartym OCLS. Ciągniki można wyposażyć w trzy pary tylnych zaworów hydrauliki zewnętrznej.
Dzięki zastosowaniu dwóch dodatkowych siłowników zewnętrznych, TUZ ma udźwig większy nawet o 31 proc. w porównaniu do ciągników Farmall A zgodnych z normą Euro IIIA. Kolejny dodatek to funkcja Lift-o-matic Plus, dzięki której można jednym ruchem podnosić i opuszczać ramiona tylnego TUZ do zaprogramowanych pozycji górnej i dolnej.
W serii Farmall A standardowo montuje się WOM o prędkości 540 obr./min. oraz synchronizacją obrotów z prędkością jazdy. Opcjonalnie dostępne są WOM 540/540E lub 540/1000 z systemem załączania WOM wspomaganym serwomechanizmem.
Jak zapewnia producent zarówno WOM o prędkości 540E, jak i 1000 przystosowano jeszcze lepiej do krzywych mocy i momentu obrotowego silnika, dlatego wymagają one niższej prędkości obrotowej silnika i jeszcze bardziej zwiększają oszczędność paliwa.
Wygodna kabina dzięki przekładni Powershuttle
W kabinie nowych ciągników z serii Farmall A wprowadzono znaczące zmiany, które przełożyły się na komfort i ergonomię podczas pracy. Szeroko otwierane, w całości przeszklone drzwi i antypoślizgowe stopnie umożliwiają wygodne i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z ciągnika, a wszystkie najważniejsze elementy sterujące rozmieszczono zgodnie z zasadami logiki i ergonomii w zasięgu ręki operatora, dzięki czemu operator może pracować znacznie wygodniej i wydajniej.
Nowa deska rozdzielcza obejmuje wskaźnik prędkość obr. WOM oraz prędkości jazdy, a unowocześniona kabina stanowi niemal dwukrotnie cichsze środowisko pracy niż poprzednia generacja ciągników Farmall A.
Jak zapewnia producent operatorzy ciągników Farmall A mogą teraz korzystać z nieograniczonej widoczności dzięki dużej szybie przedniej, zmienionemu położeniu rury wydechowej i zastosowaniu zwiększającego widoczność okna dachowego.
Ponadto hydrauliczna opcja przekładni nawrotnej wmontowana w kolumnę kierownicy umożliwia zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła, dzięki czemu nowy ciągnik Farmall A sprawdza się przy pracy z ładowaczem i w podobnych zadaniach wymagających częstych manewrów i pokonywania ostrych zakrętów.