Przez błąd trzeba było ponownie wysłać 110 tysięcy wniosków o dopłaty

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: dr inż. Arkadiusz Artyszak | redakcja@agropolska.pl
18-03-2016,10:40 Aktualizacja: 18-03-2016,10:45
A A A

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wyjaśniła powody powtórnej wysyłki formularzy wniosków o dopłaty na 2016 rok do tysięcy rolników. O sprawie pisaliśmy wczoraj.

Okazało się, że w dokumentach o przyznanie płatności na rok 2016 były błędy we wskazaniu powierzchni działek rolnych i działek ewidencyjnych.

ARiMR podkreśla, że dane przekazane przez urzędników były poprawne, ale z winy zewnętrznego wykonawcy zostały źle odzwierciedlone we wniosku o przyznanie płatności.  

Błąd dotyczył działek, których powierzchnia stanowiła wartości całkowite, np. 2,00 ha; 20,00 ha. Zamiast tych wartości na wnioskach o przyznanie płatności drukowała się wartość "0,00 ha".

ARiMR, błędny wniosek, dopłaty 2016, dopłaty bezpośrednie,  pieniądze, rolnicy

Przez błędy ARiMR wysyła ponownie wnioski o dopłaty

Rolnicy przecierają oczy ze zdumienia, bo dostają ponownie wnioski o dopłaty na 2016 rok. Coś takiego zdarzyło się po raz pierwszy, od kiedy wprowadzono dopłaty. Treść pisma prezesa ARiMR Daniela Obajtka dołączonego do nowego, poprawnego wniosku...
Poprawione wnioski zostały wysłane do ok. 110 tys. rolników. Ze względu na fakt, że dane przekazane przez ARiMR do wykonawcy były prawidłowe, a błąd leży po stronie prywatnej firmy, wszelkie koszty związane z ponownym wydrukiem i wysłaniem wniosków o przyznanie płatności na rok 2016 ponosi wykonawca.

Poprawione wnioski zostały wysłane do rolników 4 marca, zatem powinny były dotrzeć do nich przed 15 marca, kiedy to rozpoczął się termin składania wniosków o  przyznanie płatności bezpośrednich za 2016 r.

ARiMR zawsze zwraca się do rolników o zweryfikowanie danych znajdujących się we wnioskach spersonalizowanych i w przypadku gdy są one różne od stanu faktycznego zwraca się o ich poprawienie.

Istnieje więc bardzo niewielkie prawdopodobieństwo, aby rolnik złożył błędny wniosek spersonalizowany. Gdyby jednak tak się zdarzyło, każdy ma możliwość poprawienia swojego wniosku. Bez żadnych konsekwencji finansowych może to zrobić do 31 maja.

Poleć
Udostępnij