Zetor Major. Nowe modele 61 i 75 KM
Zetor rozszerzył ofertę swoich ciągników z serii Major o dwa modele z silnikami marki Deutz. Major 60 ma moc 61 KM, a Major 80 oferuje 75 KM.
Ciągnik popularny w Polsce
Pierwsze Majory wyprodukowano w 2013 roku. jak podaje Zetor zainteresowanie tym modelem przekroczyło wszelkie oczekiwania. Już w roku premiery wyprodukowano o 400 szt. więcej niż planowano. Przełożyło się to na wyniki sprzedaży - w 2013 roku Major był najlepiej sprzedającym się ciągnikiem na polskim rynku. Natomiast w 2014 roku zajął drugie miejsce osiągając wynik o 10 sztuk mniejszy, niż zwycięzca rankingu - Kubota L5040.
- Majory oferują przestrzenną kabinę z niskim poziomem hałasu, prędkością minimalną już od 1,4 km/h przy nominalnych obrotach, niskie zużycie paliwa i wydajny układ hydrauliczny. Wierzymy, że dzięki wszystkim tym aspektom i znakomitej relacji ceny do mocy seria Major będzie nadal chętnie wybierana przez klientów - mówi Adam Žert, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Zetor Tractors.
Biegi 12/12
Skrzynia biegów Majora ma 12 przełożen do przodu i tyle samo do tyłu, a maksymalna osiągana przez ciągnik prędkość wynosi 30 km/h. Ciągniki Major są wyposażone w mokre hamulce tarczowe ze sterowaniem mechanicznym.
Wewnętrzny układ hydrauliczny jest wyposażony w regulację mechaniczną. Tylny TUZ dźwiga 2400 kG, a układ hydrauliczny ma wydajność 50 l/min.
Norma Euro IIIB
W Majorach 60 i 80 montowane są 4-cylindrowe silniki TCD 2.9 L4 marki Deutz. Te wysokoprężne jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie Common Rail, turbosprężarką i katalizatorem DOC spełniają normę emisji spalin Euro IIIB.