Kirovets Demo Tour w Polsce
Jesienią ubiegłego roku znany rosyjski producent ciągników przegubowych zaprezentował ulepszoną generację serii K-744R. Najmocniejszy przedstawiciel zmodernizowanej rodziny jest w tym roku dostępny bezpłatnie dla polskich rolników. Chętni do przetestowania 420-konnego traktora w swoim gospodarstwie proszeni są kontakt z importerem marki Kirowiec w Polsce, firmą Agromilka z Przyborowa koło Zielonej Góry.
Należy jedynie uprzednio zgłosić narzędzie, z jakim będzie współpracował ciągnik, a także zapewnić paliwo. Modernizacja przegubowców z Petersburga objęła przede wszystkim kabinę oraz przekładnię.
Widoczność z miejsca pracy operatora została znacząco poprawiona. Z przedniej szyby zniknęły zagięcia narożne, a w ich miejscu pojawiła się nowoczesna gięta tafla szkła. Pole widzenia do tyłu zostało z kolei polepszone dzięki gruntownej przebudowie szkieletu. Zniknęły z niego masywne szerokie słupki, a pojawiły się znacznie węższe, nie utrudniające obserwacji na szerokie agregaty uprawowe. Bardziej przeszklone zostały drzwi wejściowe do kabiny.
Kirowiec K-744R4. Ciągnik o mocy 428 KM za 570 tys. zł netto
Wyraźną różnicę zauważymy także w jej środku. Miejsce starego typu deski rozdzielczej z licznymi analogowymi wskaźnikami i topornymi kontrolkami zajął kompaktowy nowoczesny panel za kierownicą z kolorowym wyświetlaczem.
Z kabiny zniknął także archaiczny sposób sterowania przekładnią, niewiele różniący się od tego, jaki wielu z nas pamięta jeszcze z legendarnego modelu K-700A. Odnowiony Kirowiec nie ma już typowo mechanicznego trzydźwigniowego systemu operowania zakresami, biegami podstawowymi i czterema półbiegami. Wszystkie przełożenia, a także kierunek jazdy zmieniane są obecnie hydropneumatycznie, a liczba stopni przełączanych bez przerywania napędu wzrosła do ośmiu.
Pod maską ciągnika udostępnionego do testów, czyli modelu K-744P4 siedzi ponad 17-litrowy gigant ze rosyjskiej stajni TMZ. Ta widlasta ośmiocylindrowa jednostka rozwija nominalnie i maksymalnie 420 KM przy 1900 obr./min, a szczytowy moment obrotowy sięga niespełna 2000 Nm w przedziale 1300-1500 obr./min.
Przetestuj bezpłatnie w tegorocznych trudnych warunkach pogodowych następcę przegubowej legendy zgłaszając chęć na adres mailowy