Fliegl Alutec - udoskonalona technologia wyładunku
Przyczepy Fliegl Alutec, doczekały się kolejnej innowacji. Stanowi ona rozwinięcie kolejnej znanej techniki wyładunku przez wypychanie.
Prawie 20 lat temu Fliegl wymyślił technologię opróżniania przyczep poprzez przepychanie ładunku. Dzisiaj technologia nazywana push-off, okazała się bardzo dobrą kiedy chodzi o szybkie opróżnianie przyczep z różnych rodzajów ładunków. Jedynym problemem systemu jest praca w warunkach określonej długości pojazdu. Obecnie Fliegl stara się to zmienić.
![](/gfx/agropolska/_thumbs/pl/defaultaktualnosci/23/3/1/fliegl_ttwnoah,lIN73mShlVTPprnSWaum.jpg)
Arka Noego firmy Fliegl
Potrójne zsuwanie
Producent w nowych przyczepach Fliegl Alutec, stosuje potrójny system zsuwania. Okazuje się, że taki układ będzie równie dobrym, aby szybko i łatwo wyładować pojazdy o dużej objętości. Grupa maszyn Fliegl Alutec ma pojazdy o długościach do 13,5 m i objętości do 90 m3. Układ push-off Fliegla jest wzmocniony przez dodatkowy agregat hydrauliczny, który jest odpowiednio dobranej objętości i znajduje się w podłodze ciężarówki.
Operacja rozładunku składa się z trzech etapów. Pierwszy człon podłogi jest popychany w tył przez cylinder zabudowany na dole, przy podłodze. W drugim etapie, druga podłoga jest popychana przez pierwszą, a w końcowym etapie tylna ściana przesuwana jest do tyłu przyczepy.
Do trzech minut
Fliegl Alutec poszerza możliwości systemu zsuwania Fliegl w porównaniu z konwencjonalnym systemem przesuwu ścianki. W zależności od rodzaju materiału, może teraz być on ściskany i zepchnięty w ciągu kilku minut, nawet w pojazdach o dużej objętości. Dla porównania - klasyczna podłoga potrzebuje bardzo dużo czasu, aby odepchnąć obciążenia w pojeździe o 90-metrowej objętości. System push-off Fliegl Alutec może obsługiwać ten sam ładunek w ciągu od 2 do 3 minut.