Oświetlenie maszyn rolniczych
Podczas transportu maszyn rolniczych po drogach publicznych jednym z warunków bezpiecznego ich uczestnictwa w ruchu drogowym jest nienaganne oświetlenie.
Zawsze warto sprawdzić stan połączeń elektrycznych w starszych modelach ciągników rolniczych. Mała prędkość z jaką się poruszają, szczególnie po zmroku stwarza duże zagrożenie zarówno dla nadjeżdżających z tyłu, jak i dla prowadzącego niedostatecznie oświetlony traktor.
Żarówki kontrolek
Przed uruchomieniem silnika ciągnika sprawdźmy, czy zapalają się wszystkie kontrolki. Jest to ważne dlatego, że jeśli przepali się np. żarówka kontrolki ładowania, czy ciśnienia oleju i tego nie zauważymy to możemy nie wiedzieć, że np. niedomaga układ ładowania akumulatorów albo co gorsza - że nie ma ciśnienia oleju w silniku. Zdecydowanie taniej jest wymienić żarówkę, niż wykonać remont ‘przytartego’ z powodu braku ciśnienia oleju silnika.
Częstą bolączką świateł ciągnika jest ich żarzenie się zamiast dawania pełnej jasności. Oznacza to, że do żarówek nie dociera wystarczająca ilość prądu. Sposobem na to może być zwiększenie przewodzenia - wystarczy oczyścić miejsce styku przewodów masowych oraz mocno je dokręcić.
Jeśli to za wiele nie pomoże - należy sprawdzić połączenie przewodów na tzw. kostkach. Jeśli instalacja nie była długo wymieniana, może okazać się, że przewody są mocno zaśniedziałe (ze starości) i po drodze miedzy akumulatorem a odbiornikiem prądu - ‘gubią’ prąd.
Śniedź osadza się także pod bezpiecznikami. Jeśli lampy nadal słabo świecą czasami wystarcza pokręcenie bezpiecznika w gnieździe, takie przetarcie przywraca często przewodzenie prądu.