"FAŁSZ W...KURZA" drobiarzy. Chcą obalać mity
Obalanie mitów, które narosły wokół sektora drobiarskiego i powielanych, negatywnych stereotypów o tego rodzaju mięsie - to cel kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej pod hasłem "FAŁSZ W...KURZA".
Według KRD-IG niektóre organizacje, uderzając w branże drobiarską, wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy.
![Cedrob, KPS Partners, ResDrob, Wipasz, drób, halal, koszer, eksport drobiu, import soi, drobiarstwo, polski drób](/gfx/agropolska/_thumbs/pl/defaultaktualnosci/19/707/1/ferma_drobiu,lIN73mShlVTPprnSWaum.jpg)
Drobiarze przeciwni zatrzymaniu eksportu mięsa halal i koszer
"Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują politykę strachu. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw. faszerowanie kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków czy kiepskie warunki chowu na fermach" - czytamy w komunikacie organizacji.
Odpowiedzią na takie działania ma być zainicjowana na początku września ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna KRD-IG. Hasło - "FAŁSZ W...KURZA" - jest oparte na grze słów, by zaintrygować odbiorcę.
Towarzyszy mu odniesienie do strony www.dobrydrob.pl, na której można znaleźć najpopularniejsze mity dotyczące drobiu oraz informacje podparte wypowiedziami ekspertów.
![krajowa izba producentów drobiu i pasz, piątka dla zwierząt, drób](/gfx/agropolska/_thumbs/pl/defaultaktualnosci/19/705/1/drob_brojlery_2,lIN73mShlVTPprnSWaum.jpg)
Piątka dla zwierząt, czyli wielkie problemy dla branży drobiarskiej
- Przeciwstawiając pozytywne skojarzenia dotyczące tego rodzaju mięsa z błędną narracją rozpowszechnianą przez naszych przeciwników, dajemy konsumentom szansę stania się naszymi ambasadorami. Kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego i obalić mity, które towarzyszą mu już od dłuższego czasu - przekonuje Dariusz Goszczyński, dyrektor generalny KRD-IG.
Hasło "FAŁSZ W...KURZA" znalazło się na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w Polsce. Będzie widoczne przez cały wrzesień.
"Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija kolejne rekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy" - wskazuje KRD-IG.
-
Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych