"FAŁSZ W...KURZA" drobiarzy. Chcą obalać mity
Obalanie mitów, które narosły wokół sektora drobiarskiego i powielanych, negatywnych stereotypów o tego rodzaju mięsie - to cel kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej pod hasłem "FAŁSZ W...KURZA".
Według KRD-IG niektóre organizacje, uderzając w branże drobiarską, wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy.

Drobiarze przeciwni zatrzymaniu eksportu mięsa halal i koszer
"Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują politykę strachu. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw. faszerowanie kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków czy kiepskie warunki chowu na fermach" - czytamy w komunikacie organizacji.
Odpowiedzią na takie działania ma być zainicjowana na początku września ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna KRD-IG. Hasło - "FAŁSZ W...KURZA" - jest oparte na grze słów, by zaintrygować odbiorcę.
Towarzyszy mu odniesienie do strony www.dobrydrob.pl, na której można znaleźć najpopularniejsze mity dotyczące drobiu oraz informacje podparte wypowiedziami ekspertów.

Piątka dla zwierząt, czyli wielkie problemy dla branży drobiarskiej
- Przeciwstawiając pozytywne skojarzenia dotyczące tego rodzaju mięsa z błędną narracją rozpowszechnianą przez naszych przeciwników, dajemy konsumentom szansę stania się naszymi ambasadorami. Kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego i obalić mity, które towarzyszą mu już od dłuższego czasu - przekonuje Dariusz Goszczyński, dyrektor generalny KRD-IG.
Hasło "FAŁSZ W...KURZA" znalazło się na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w Polsce. Będzie widoczne przez cały wrzesień.
"Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija kolejne rekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy" - wskazuje KRD-IG.
-
Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych