Jak słodzić? Cukier wcale nie musi szkodzić
Związek Producentów Cukru rozpoczyna kampanię edukacyjną pod hasłem "Uczymy jak słodzić". Celem akcji jest zmiana wizerunku tego surowca przez uświadomienie, że jest w pełni naturalny i potrzebny w zbilansowanej diecie.
Od wielu lat w opinii publicznej krąży wiele stereotypów dotyczących cukru. Produkt ten uważa się za przyczynę cukrzycy, próchnicy oraz otyłości, a temat budzi wiele skrajnych emocji.
Polski cukier śpi na bombie. Zacznie się cenowa wojna
Dlatego Związek Producentów Cukru w Polsce zrzeszający cztery firmy zajmujące się produkcją surowca - Krajową Spółkę Cukrową S.A., Pfeifer&Langen Polska S.A., Südzucker Polska S.A. oraz Nordzucker Polska S.A, przygotował kampanię, która ma obalić te stereotypy.
Celem akcji, która potrwa do końca roku nie jest namawianie do spożywania cukru, a jedynie pokazanie, że składnik ten może być elementem zbilansowanej diety, pod warunkiem zachowania umiaru oraz wprowadzenia w życie aktywności fizycznej.
W kampanię zaangażowała się dietetyczka, Agnieszka Piskała, która stworzyła raport podsumowujący dotychczasową wiedzę dotyczącą cukru i jego spożywania, a także Mateusz Gessler, znany restaurator i szef kuchni.
- W ramach kampanii chcemy edukować konsumentów oraz podpowiadać, jak mogą rozsądnie sięgać po cukier. Przez dostarczenie merytorycznych materiałów chcemy trafić do Polaków z rzetelną oraz ekspercką wiedzą - zapewnia Michał Gawryszczak, dyrektor biura Związku Producentów Cukru.